Obhliadnutie sa za Portugalskom

 

V Portugalsku som bola na prelome apríla a mája v roku 2021. Postupne vám rozpoviem súhrny príbeh, ktorý si môžete prečítať v celej rubrike o Portugalsko, no ak nemáte čas, ani chuť, môžete si prečítať aj túto skrátenú verziu. 

Bola to jedna veľká oslava dňa Zeme, pretože som túto krajinu navštívila preto, aby som sa zúčastnila na campe o ekológii DO CORAÇÃO À TERRA, čo v preklade znamená Od srdca k zemi. 

A čo by to bola za cesta, keby sme nemali žiadne problémy? Práve tie sú znakom, že samotný výlet bude veľmi podarený. Problémy som mala s potrebnými dokumentmi a aktuálnymi opatreniami, ktoré vtedy platili. Ešte stále svetom otriasali pozostatky pandémie a nič nefungovalo tak, ako malo. Krátko pred odletom som sa bola očkovať, no neprišlo mi žiadne potvrdenie toho, že som to naozaj urobila. Takže sme museli volať z jedného oddelenia na ministerstve na druhé, posúvali si nás ako pingpongovú loptičku a nikto nedokázal nájsť jasný dôkaz o tom, že som tam bola. Potrebovala som aspoň papier, ktorý mi dali pri očkovaní, no ja som bola v Bratislave a papier doma. Nakoniec nám môj brat poslal sken papiera, no takisto zažíval svoje malé dobrodružstvo ako z akčného filmu a nebolo to také jednoduché ako sa na prvý pohľad môže zdať.

Ale mne sa podarilo odletieť. Bol to môj prvý let lietadlom vôbec a nič úžasnejšie som nikdy nezažila. Najviac sa mi páčil ten pocit pri vzlietaní a pristávaní. Stále som sa usmievala a nadskakovala ako malé dieťa. 

Po prílete do Lisabonu nás na letisku čakali organizátori campu. Nastúpili sme do objednaného autobusu a spolu s ďalšími účastníkmi sa odviezli na miesto zvané Casa Velha. Je to farma blízko dedinky Vale Travesso nachádzajúca sa as pol hodiny od významného pútnického miesta Fatima. Casa Velha nie je len obyčajná farma, ale je to centrum ekológii podľa encykliky Laudato Si od pápeža Františka. Ľudia sem prichádzajú z celého sveta, aby tu načerpali a zažili súznenie s prírodou. Väčšinu času sme tam trávili prednáškami, aktivitami, prácou v lese, na poly alebo s kvetmi. Je príliš mnoho vecí, ktoré sa v Casa Velha stali, takže aj keď máte menej času, zo všetkých článkov by som vám odporúčala si prečítať práve tento o programe. 

Približne v strede campu sme putovali do Fatimy. Znamenalo to pre mňa veľmi veľa. 

Na záver všetkého sme si ešte deň zaplatili izbu v Lisabone a strávili tak veľmi dlhý, ale prenádherný deň. Za jeden deň v Lisabone sme videli hádam všetko, čo hlavné mesto Portugalska ponúka. 

 

0 comments