pondelok, júla 31, 2023

pondelok, júla 31, 2023

Inšpiruj sa: Známou osobnosťou


Tento mesiac prinášam inšpiráciu, ktorú môžu ponúknuť známe (alebo historické) osobnosti v rôznych oblastiach. Na mojom blogu ste sa už mohli s každou z nich "stretnúť" v nejakom článku, čo svedčí o tom, že som si tieto osobnosti nevybrala úplnou náhodou. 


1. Dina Gottlieb

O Dine Gottliebovej som sa dozvedela v 9. ročníku na základnej škole, keď sme boli na exkurzii v Osvienčime a Birkenau. Nikde inde som o nej nepočula, no keď som si začala zistovať viac, zistila som, že je to úžasná umelkyňa a tvorkyňa známa najmä svojou prácou v Disney, no najzaujímavejšie je, že keď bola v koncentračnom tábore do detského "baráku" namaľovala Snehulienku a 7 trpaslíkov a to ju zachránilo. Neverím, že o nej ešte nikto nenapísal v žiadnej knihe. Ja som o nej napísala aspoň tento článok: Tejto historickej osobnosti zachránila život Snehulienka. 


2. Terézia Brunšviková

Všetci vedia, kto je Mária Montessori, no len málokto vie, kto je Terézia Brunšviková. Taktiež je to pedagogička, ktorá pochádza zo západného Slovenska z Kaštieľa v Dolnej Krupej (ktorý som osobne navštívila) a mala kontakt so skladateľom Ludvíkom van Bethowenom, ktorý tento kaštieľ často navštevoval. V roku 1828 založila prvú materskú školu v Uhorsku s názvom Anjelská záhrada. Po nej začali v Uhorsku vznikať ďalšie opatrovne a materské školy. 


3. Bea Johnson

Táto žena sa rozhodla žiť bez odpadkov v domácnosti. Za rok sa jej podarilo všetky odpadky vtesnať do neveľkej fľaše od zaváranín. Ako sa jej to podarilo popísala vo svojej knihe "Domácnosť bez odpadu". V tejto knihe popisuje ako dokážeme byť skutočne ekologickí na základe 5 princípov. Recenziu, ktorá učí si môžete prečítať na mojom blogu: 


4. Marie Kondo

Tí z vás, ktorí môj blog čítajú pravidelne asi tušia, že bez Marie Kondo by sa nezaobišiel ani tento článok. Marie Kondo ma inčpiruje v každom smere, pomáha mi vyčistiť domácnosť od nadbytočných vecí a pomáha mi chápať krásu minimalizmu. O Marie Kondo môžete na mojom blogu nájsť hneď niekoľko článkov. 


5. Robert T. Kiyosaki

Robert T. K. je americký spisovateľ a podnikateľ japonského pôvodu, ktorý sa preslávil knihami o podnikaní, investovaní a motivácii. Jednou z kníh je napr. "Bohatý otec, chudobný otec." V nej popisuje ako vyrastal v chudobnom prostredí, zatiaľ čo jeho kamarát mal bohatých rodičov. Od otcov z rôznych prostredí sa naučil čosi o živote, no tvrdú prácu a disciplínu mu pomohla vybudovať aj práca v armáde.  Už ako malej mi ocko hovoril o tejto knihe a to, čomu som sa od Roberta T. K. priučila som napísala aj v článku Polnočné slovíčko, o živote, motivácii a práci.

 


Ktorá osoba je pre vás inšpiráciou?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár...

Copyright © Vynimocna , Blogger