Obľúbené príspevky

pondelok, augusta 22, 2022

pondelok, augusta 22, 2022

Ako vznikajú moje články: Spracovanie nápadu



OBSAH ČLÁNKOV

Keď už mám rozpracované okruhy/témy článkov na jednotlivé mesiace, začnem uvažovať nad konkrétnymi článkami a ich obsahmi. Niekedy nápady na články vychádzajú prirodzene z toho, čo aktuálne zažívam (napr. moje písanie o Portugalsku) alebo sa potrebujem podeliť o svoj názor (napr. polnočné slovíčko...). Mnohé články však vznikajú za účelom mojich čitateľov o niečom poučiť (napr. ekologická oslava, 5 rád ako využiť tekvicu, atď.) 


TVORIVÝ PROCES

Niekomu vyhovuje písať do wordu a potom články prekopírovať do administrácia blogu, no ja píšem priamo tu. Sú tu všetky potrebné funkcie a na môj prehliadač mám nastavenú aj kontrolu chýb. 

Tie najlepšie články vznikajú v noci alebo skoro ráno, keď moja kreativita pracuje najlepšie. (Tento článok vznikol v rozpätí od pol noci do druhej v noci.)

Niektoré nápady v istom čase ešte nedozreli. Nápad môže byť dobrý a aj článok je spracovaný tak na polovicu alebo ho treba ešte trochu dokončiť, ale niečo mi na nich občas vadí alebo chýba. V takýchto prípadoch čas spraví svoje. Nechám ich odležať v zošite alebo v administrácii a potom z ničoho nič dostanem jednu myšlienky, druhú, tretiu... Občas články dopisujem postupne alebo sa po zverejnení vrátim k vydaným článkom, aby som ich doplnila, no o tom si môžete prečítať viac hneď v prvom článku Ako vznikajú moje články

Z jedného článku urobím viac. Niektoré články rada rozširujem na ďalšie. Napríklad aj táto séria Ako vznikajú moje články vznikla z jedného článku, no potom mi napadlo, že by som o každom bode mohla písať viac detailov. Do svojho zošita a plánovača som rozpísala jednotlivé body tvorby mojich článkov a bolo to. 

A hoc to nerada priznávam, častokrát nezverejňujem všetky svoje myšlienky. O niektorých veciach by som dokázala písať oveľa viac 1. oduševnene alebo 2. úvahovo, lenže v prvom spomenutom prípade sa bojím ku komu sa môžu informácie na internete dostať a prvý prípad úzko súvisí s tým druhým. Bloger a celkovo ľudia si ani na facebooku nemôžu byť istí kto a ako "duševné vlastníctvo" použije. Niekomu sa moja myšlienka môže páčiť natoľko, že ju začne vydávať za svoju a už nikdy nedokážete, že to patrí vám. Preto sú moje články častokrát iba štruktúrované bez obšírnejšieho vysvetľovania.


PRIDANÁ HODNOTA

Aj do článku o mojom osobnom živote sa snažím vložiť niečo dôležité alebo poučné, čo by mojim čitateľom dalo nové poznatky alebo dodalo silu a motiváciu konať. Veľmi rada sa vzdelávam a rada učím druhých. To je moja choroba z povolania. 

Mojimi najčastejšími zdrojmi sú knihy, ale sem tam použijem aj internet alebo zahraničné články. Americkí a britskí štýl sa výrazne líši od nášho blogovania. Preto je výborné, ak má každý blog svoj vnútorný hlas. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár...

Copyright © Vynimocna , Blogger