Obľúbené príspevky

pondelok, augusta 15, 2022

pondelok, augusta 15, 2022

Ako vznikajú moje články: Plánovanie zverejnenia

Neviem ako u iných blogerov, ale vznik článkov na mojom blogu je dlhotrvajúci proces. Počas augusta sa venujem tomu ako všetky články vznikajú od prvotného plánovania až po konečnú úpravu a vymazávanie. 



PLÁNOVANIE ROKA A JEDNOTLIVÝCH MESIACOV

Na začiatku každého roka si plánujem naozaj všetko. Okrem iného aj obsah blogu. Do zošita si napíšem každý mesiac osobitne na jednu stranu veľkosti A5. Píšem si:

  • Témy, ktorým sa chcem v danom mesiaci venovať
  • Zoznam tridsiatich nápadov na každý mesiac v roku (článok)

Naplánujem si aj série (Marec mesiac kníh, Back to School, Blogktóber, Advent a pod.)

Pri plánovaní roku je dôležité zohľadniť aj to, či sa tento rok rozhodnem venovať nejakej sérii a ako často budem jednotlivé články zverejňovať. Napr. či budem zverejňovať článok každú sobotu alebo iba každý prvý/posledný deň v mesiaci. Ak je to raz do mesiaca, je to v poriadku a je dostatok času na písanie, no ak ale ak si niekto naplánuje zverejňovanie článku sedem alebo tridsať dní za sebou je dôležité si články vopred napísať. Ani u mňa nie je nič nevídané, že články na Vianoce píšem uprostred leta spolu s článkami o slnku a kúpaní. 


FREKVENCIA ZVEREJŇOVANIA

Na začiatku tohto blogu som si predstavovala frekvenciu svojho písania aspoň trikrát do týždňa. Vytlačila som si plánovač, v ktorom mali jednotlivé dni, všetky pondelky, všetky utorky... atď. svoju farbu a takisto aj priradenú tému. Vyzeralo to nejak takto: 

  • pondelok - články o motivácii
  • utorok - články o zaujímavých veciach
  • streda - články o tvorivosti
  • štvrtok - články o knihách
  • piatok - články o cestovaní
  • sobota - články o živote
  • nedeľa - články o viere

V pondelky som chcela vydávať motivačné články, v stredy tvorivosť, vo štvrtok knihy, v sobotu cestovanie a v nedeľu články súvisiace s vierou, keďže nedele a sviatky by sa mali svätiť. Ako iste tušíte, tento plán nebol reálny ani cez prázdniny. Takže som vydávala články spontánne a bez rozmyslu, ako mi to pripadalo vhodné. 

No tak ako vo všetkom sa prejavila moja láska k plánovaniu a rozhodla som sa na blogu nastoliť pravidelnosť. Aktuálne vychádzajú články každý pondelok o 9:00 na rôzne témy + sa k nim pridá aj príležitostný článok v stredu, piatok alebo v nedeľu. 


NASTAVENIE PUBLIKOVANIA

Ak už mám napísanú približne polovicu článku, vtedy si napíšem jeho vydanie do plánovača a v administrácii blogu nastavím publikovanie. Robím to tak, pretože keby som si do plánovača napísala články, ktoré nie sú v procese tvorby, boli by to iba nápady a nie reálne články. Každý mesiac (od januára 2020) mám na jednom papieri v prehľadných okienkach, kde mám napísané názvy článkov. 


PLÁNOVAČE

Na začiatku som nepoužívala žiadne online kalendáre, ale diár alebo som si vytlačila plánovače zo slovenskej verzie stránky 7calendar.com/sk/. Majú veľmi veľa druhov plánovačov (začínajúcich v pondelok alebo nedeľu, denné aj mesačné, na rôzne veľkosti papierov...) ktoré si môžete prispôsobiť podľa seba. 

Teraz už používam Google kalendár a neviem si predstaviť ako som bez neho mohla fungovať. Pomáha mi to mať prehľad kedy a aké články som na blogu zverejnila. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár...

Copyright © Vynimocna , Blogger