Obľúbené príspevky

pondelok, augusta 08, 2022

pondelok, augusta 08, 2022

Ako vznikajú moje články: Vzdelávam sa ako písať

Vitajte pri 1. časti mini série Ako vznikajú moje články. Postupne si rozoberieme všetky zdroje mojich skromných "znalostí". 


Gramatika 

Keď som začínala písať mala som hroznú gramatiku. (Ani teraz nie je perfektná, ale predtým bola otrasná). Prispievala som na stránku Stmivani.eu, ktorá funguje na princípe odoslania poviedky do administrácie, korektory to opravia, prípadne vrátia autorovi s upozornením na chyby. Keď ešte fungovala v plnom prúde, na vydanie článku sa čakalo aj dva mesiace, pretože mesiac trvalo, kým článok prišiel na rad a ďalší mesiac, kým prišiel na rad na publikovanie. Práve vďaka ochotným korektorkám, ktoré mi v článku vypísali každú chybu som si uvedomila, ako to funguje. Aby sa mi to prestalo stávať, pravidelne som čítala TENTO článok a veľmi mi to pomohlo. Podobnú pomoc by som priala každému mladému človeku, ktorí chce začať písať. 


Obsah

WikiHow je stránka, ktorá funguje už od roku 2005. Na ich stránke môžete nájsť bezpočetné množstvo návodov krok za krokom prakticky na čokoľvek. Cieľom tejto stránky je spolupracovať s odborníkmi aj "laikmi" v nejakej oblasti a naučiť kohokoľvek čokoľvek, či už je to v oblasti lásky, domácnosti alebo vzťahov s inými ľuďmi. V oblasti blogu majú takisto čo ponúknuť. Teraz počas písania tohto článku musím priznať, že je tých článkov o blogovaní viac ako keď som zakladala blog. 

Čo sa týka obsahovej stránky veľmi mi pomáha pinterest, ktorý po zadaní slova "blog" alebo "ideas for articles" vyhľadá množstvo inšpiratívnych článkov. Veľmi rada mám napríklad články typu "100 nápadov na články o životnom štýle", "Nápady na jarné príspevky" (letné, jesenné, zimné). Podobným spôsobom na pintereste pod pojmom "Aesthetic" čerpám inšpiráciu na fotky, ktoré chcem urobiť a pridať na blog. Nevýhodou je, že americký blogový svet je celkom iný ako ten náš. Podobne je to aj so štýlom písania. Používajú jednoduchší jazyk, nie tak distingvované (kultivovaný) jazyk ako my. Preto je dôležité, aby každý autor na svoj blog priniesol niečo zo svojho vlastného spôsobu písania, niečo, čo je charakteristické iba pre neho a odlišuje sa od všetkých ostatných. 

A v neposlednom rade čítam aj články z iných webov. Moja obľúbená Sabi z Beautiful Savage napísala čo by mal obsahovať dobrý článok. O blogovaní píšu aj najväčšie priekopníčky sestry Lucka a Nicole z Cup of Style. Ak už máte blog odporúčam aj články Webglobe a reklamách alebo zvýšení čitateľnosti. 6 jednoduchých spôsobov ako propagovať svoj blog zverejnili iba pred pár dňami, no už teraz má veľa pozitívnych ohlasov. Veľmi lukratívnym článkom je aj Päť P uvoľneného písania alebo ako písať, aby nás čítali, ktorý nájdete na webe PDCS. PDCS je organizácia, ktorá ponúka aj kurz s rovnomerným názvom a je to špička neformálneho vzdelávania na Slovensku. Jedného dňa by som sa chcela zúčastniť ich kurzu "Ako písať, aby ma čítali". 


Aké články alebo blogy robia lepších blogerov z vás?


Hlavný článok - Vzdelávam sa ako písať - Plánovanie zverejnenia

Spracovanie nápadu - Grafická úprava - Upravujem a vymazujem

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár...

Copyright © Vynimocna , Blogger