Obľúbené príspevky

pondelok, septembra 05, 2022

pondelok, septembra 05, 2022

Ako vznikajú moje články: Upravujem a vymazujem

Toto je posledný diel z mini série o tom ako vznikajú moje články. Posledným bodom programu je vždy úprava alebo vymazanie článku.


Úprava:

  • Gramatika: Keď človek dlho pracuje so svojimi textami, mozog prepne do autopilota, pretože slová v článku a ich poradie už má uložené a stačí mu prečítať začiatok alebo polovicu slova a zvyšok si doplní z pamäte. Tak sa stane, že viac ako gramatiku si môže všimnúť napríklad štylistiku alebo plynulosť textu. Preto je dobré sa na článok pozrieť znova s odstupom času, po mesiaci, pol roku, dvoch rokoch... môžete vidieť veci, ktoré ste doteraz nevideli. A medzi iným aj gramatické chyby. 
  • Vzhľad: V reálnom živote mám v izbe chaos. Nie som veľmi usporiadaný človek, hlavne, čo sa týka oblečenia. No čo sa týka mojich myšlienok, zošitov a blogu, záleží mi na vzhľade, symetrii, rovnakých farbách... Keď som sa raz rozhodla, že text začnem odlišovať zmenou "odsekov" aj na "menší nadpis" a "podnadpis", prešla som všetky doteraz vydané články a začala to aplikovať, aby články pôsobili súdržne a nie chaoticky. 
  • Obsah: Čo sa týka obsahu rozlišujem dve kritéria: 1. či je v obsahu textu iba drobná chyba a nejasnosť, 2. sa to týka celého článku. Vtedy začnem premýšľať nad vymazaním a prepísaním na novo. 


Kedy je čas vymazať články:

  • Keď čas ukáže nekvalitu - Ako som povedala vyššie, časový odstup od článku odhalí chyby, ktoré sme predtým nevideli. Niekedy sa to týka celého článku a je zbytočné ho prepisovať, treba ho vymazať a ak sa tej istej téme chcem venovať, vymyslím novú formu a obsah ako to vám, čitateľom, prezentovať. 
  • Keď sa zmení môj názor - Aj rok je dlhý čas. Moja osobnosť, životná situácia alebo názor sveta na túto tému sa môže zmeniť a ja som z toho nesvoja, pretože sa bojím konfrontácie a hádok. 
  • Keď obsah článku nie je pre čitateľov - Môj blog je osobný, vychádzam z toho, čím žijem a čo ma zaujíma. No, keď som sa vzdelávala ako mať kvalitný blog, uvedomila som si, že moje potreby nie sú to isté ako potreby čitateľov. Na začiatku tohto blogu som chcela písať kresťanské články o viere. Prispievala som tu okrem iného aj verše z Biblie na nejakú tému, písala o poznamkovaní Biblie, modlitbách, nápadoch pre farnosť, no potom sa prejavila moja ďalšia stránka a vzplanul vo mne "bloger motivátor" ešte z čias platformy blog.cz, kde som písala o všeličom. Postupne som zaraďovala viac článkov o životnom štýle a menej o viere, pretože som pochopila, že publikum vyskytujúce sa v tejto sfére "life style" zaujímajú iné témy a prispôsobila som sa. (Ale nie až tak veľmi)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár...

Copyright © Vynimocna , Blogger