Čo môžete zverejňovať ak nemáte o čom písať?

Každému sa občas stane, že nemá chuť na písanie, v jeho živote sa nedeje nič zaujímavé o čom by sa dalo písať alebo o tom nechcete verejne písať. Preto je dobré mať po ruke nejaké vopred napísané články, ktoré vám pomôžu vyplniť blogerský blok alebo prázdne miesto vo vašej pravidelnej rutine zverejňovania.


1. Majte spísané nápady

Mať spísané nápady je najlepšia prevencia predtým, ako nebudete mať o čom písať. Skúste si nápady zapisovať do wordu alebo použite paddlet, kde budú vaše nápady gracicky spracované a priehľadné. Vybrať si môžete z niekoľkých šablón alebo si vytvoriť vlastnú nástenku. Ak preferujete papier a pero, neváhajte použiť svoj obľúbený zošit alebo si založte bullet journal pre váš blog. Alebo sa môžete inšpirovať týmito nápadmi: 


2. Evergreen články

Je dobré mať v zálohe takzvané "evergreen články", ktoré vám môžu byť po ruke celoročne v akúkoľvek ročnú dobu a vaši čitatelia sa z toho aj tak poučia. Za evergreen článok by sa mohol považovať aj tento alebo tento, pretože nie je závislí na ročnom období ani spoločenskej situácii. Už čoskoro plánujem spracovať článok s nápadmi na evergreen články a článok o tom, ako ich vytvárať. 


3. Zoznamy/checklisty

Mám rada písanie zoznamov a cheklistov, pretože pomáhajú človeku pri organizácii a štruktúre, pomáhajú myslieť (takmer) na všetko, sledujú pokroky, znižujú stres a robenie chýb, posilňujú sebadisciplínu. Môžete ich nájsť na mojom blogu alebo na iných blogoch. Tieto články sa nie len ľahko píšu, ale aj čítajú a pomôžu vám aj vašim čitateľom nezabudnúť na dôležité veci. Ja sama sa k cheklistom na mojom blogu vraciam a pomáhajú mi pri príprave. 


4. Rozhovory

Rozhovory sú ďalším príjemným spôsobom, ktorý môže zaujať. Môžete pomôcť sebe i ďalším blogerom rozšíriť svoju komunitu a dostať sa tak medzi ľudí. Urobíte rozhovor s niekým koho obdivujete, on to môže prezdieľať a tak získate viac čitateľov. Nie je to výhodný "obchod"? Môžu vám priniesť viac ako 7 benefitov pre váš blog. 


5. Zhrnutie článkov

Posledným bodom tohto článku je zhrnutie článkov. Čo to vlastne znamená? 

Ak už blogujete istý čas (alebo aj keď začínate) iste sa vám už nazbieral "budget" článkov na istú tému. Môžete svojim čitateľom na rovinu povedať, že ide o zhrnutie článkov alebo to môžete skryť za niečo iné. Príkladom môže byť tento článok: Kúzlo jari spočíva v nových začiatkoch. Keď som premýšľala o jari, evokovalo to vo mne niečo nové, čo by som mohla začať robiť alebo čo by som chcela ponúknuť svojim čitateľom. Tak som vymyslela tento článok, ktorý v konečnom dôsledku nie je ani tak o jari ako o rôznych vzdelávacích článkoch. Nechcela som svojich čitateľov podviesť, ale elegantne som ich naviedla k ďalším zaujímavým článkom. 

Niečo podobné som urobila aj pri zhrnutí článku o Slovensku. Nazbieral sa mi "budget" článkov o cestách po Slovensku a dala som ich na jedno miesto, kde sa elegantne schovali v texte namiesto nepriehľadného hrabania sa v rubrike. 


Nezabudnite, že týmito jednoduchými nápadmi treba šetriť a vyberať si ich v najnutnejších chvíľach. Nič sa nemá preháňať. Zoznamy a zhrnutia sa píšu veľmi ľahko, ale ak ich budete mať na svojom blogu priveľa, môže to odpútať vašu pozornosť od radosti k písaniu na uverejňovanie bez významu. To najdôležitejšie na blogu ste vy. 



Dúfam, že vám tento článok pomohol a budete sa k nemu vracať. Je dobré vedieť, že blogeri občas naozaj nemajú o čom písať. Škoda, že som to nevedela pri svojich začiatkoch. Vtedy som si myslela, že dokážem písať články každý deň. 😂

0 comments