Obľúbené príspevky

pondelok, októbra 17, 2022

pondelok, októbra 17, 2022

O čom písať v morning page?

V predchádzajúcom článku som vám predstavila čo je to "Morning page" a ako s nimi začať. Dnes by som vám chcela ponúknuť niekoľko výziev na to, o čom môžete v ranných stránkach písať. 

  • Začnite a téma príde sama - Ak vám žiaden z ponúknutých návrhov nebude vyhovovať, skúste začať jednoduchými slovami: Milý zošit, neviem o čom mám písať" alebo "Milá ja, zase si sa pustila do niečoho na čo nemáš? Prečo to stále robíš?" Sami uvidíte, že myšlienky sa začnú nabaľovať ako snehové gule. "Rada by som písala, lebo ma to baví, ale keď neprichádza žiadna téma...
  • Čo ste robili včera - píšte o vašom dni, o vašich pocitoch, o tom, čo ste mali urobiť, ale neurobili ste to, o tom akú hudbu ste počúvali...
  • Denník vďačnosti - Skúste napísať a potom rozpísať aspoň 5 vecí, za ktoré ste vďačný a prečo. 
  • Listy Bohu - Ako ste veriaci ako ja, iste oceníte, že z času na čas sa vaše morning page môžu premeniť na súkromný rozhovor s Ním. 
  • Môžete si odpovedať na tieto otázky: 

    • Na čo práve myslíš?
    • Čo ťa znepokojuje?
    • Aké sú tvoje ciele?
    • Kam chceš smerovať?
    • Po akej ceste ideš?
    • Čo sa ti snívalo?
    • Ako sa cítiš?
    • Čo vidíš okolo seba?
    • Prečo k určitej situácii pristupuješ týmto spôsobom?
    • S čím potrebuješ pomôcť?
    • Čo môžeš urobiť, aby si sa cítila dobre?
    • Aké sú tvoje hodnoty a prečo?
    • Čo ťa naozaj štve?
    • Čo ťa rozosmialo?
    • Čo sa ti na sebe páči?
    • Na čo sa dnes tešíš?
    • Ako sa dnes budeš cítiť?
    • Čo si sa v poslednej dobe naučila?


O čom chcete písať vy? 

Je to asi najdôležitejšia otázka zo všetkých, ktorú by ste si mali položiť. V skutočnosti to nie je také ťažké nájsť tému, ktorej sa môžete venovať. Možno obsahu pripisujete oveľa väčší význam, než by ste mali. Ľudia príliš veľa času venujú tomu, čo by keby, namiesto toho, aby nabrali odvahu a urobili celkom jednoduchý krok do "neznáma". Ak chcete byť osobou, ktorá chce cestovať, plaviť sa na rafte a skákať bungee jumping, ale nedokážete vziať pero do ruky a písať, najskôr zostanete ľutovať samú seba za to, čo ste nikdy neurobili. 

Nie je dôležité o čom píšete, ale že píšete. Jeden deň si možno len vyčistíte hlavu od nezmyslov, nápadov na články/básničky, príbehy alebo recepty a v iné dni možno vyriešite záhadu hodnú antických filozofov. Nikdy nemôžete vedieť, čo sa stane, kým nezačnete písať. 

Nezabudnite: Nič nemusí byť dokonalé. Škrtajte a prepisujte koľko potrebujete, ale hlavne nevytrhávajte strany. A ak sa po prvých niekoľkých pokusoch cítite trochu mizerne, je to tiež normálne. Písanie zo srdca/svojej intuície môže byť niekedy formou sebaterapie a to môže niektoré veci poslať na povrch. Prejdite sa a po chvíli by ste z toho mohli začať čerpať niečo niečo užitočné.


EXLUZÍVNE RÍKLADY Z MOJICH MORNING PAGE

1. septembra 2022 - štvrtok - 7:45
Veľmi by som tieto stránky chcela odlíšiť od môjho bežného denníka, ale as sa mi to veľmi nepodarí - uvidíme. Zapla som si k písaniu album "Morning caffe", zaliezla do postele a píšem na pokrčenej plachte. Čo viac je ráno, ak nie toto? Počas školy budem určite písať pred triedou alebo na nudnej prednáške v aule, ale o to sa budem starať až 19. septembra.


2. septembra 2022 - piatok - 9:13

Už som sithla pár vecí urobiť, prišla do izby a videla denník a spomenula som si na svoju výzvu "morning page". Včera som písala v podstate o tom, čo sa mi snívalo. 


3. septembra 2022 - sobota - 9:21

Dnes som išla spať asi okolo tretej v noci. Nemala som veľmi dobrý spánok, skoro stále som sa budila. Viem, že sa mi sníval nejaký sen a aj som si ho pamätala, ale myslím, že už ho povedať neviem.  


4. septembra 2022 - nedeľa - 9:08

Začínam vidieť pravidelnosť v tom, kedy ráno píšem. O 9:00 je asi môj čas, moje ráno. Je to dobre, lebo keď som bola malá, vstávala som o 6:00 alebo o 7:00. Až teraz v dospelosti sa ten čas spánku posunul ďalej.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár...

Copyright © Vynimocna , Blogger