Vila v Taliansku - Julie Caplinová

Kniha "Vila v Taliansku" má pre mňa trojaký význam. Spája sa v nej moja nedávna dovolenka na severe Talianskadovolenka na severe Talianska, beseda a autogramiáda Julie Caplinovejbeseda a autogramiáda Julie Caplinovej na Obchodnej ulici v Bratislave a v neposlednom rade aj knižná výzva na Databazeknih.czknižná výzva na Databazeknih.cz "Kniha z prostredia vašej poslednej dovolenky". Nie je to úžasné koľko krásnych vecí sa človeku môže spájať s jednou knihou? 

Hlavnou hrdinkou tejto knihy je textilná dizajnérka Lia Bathurstová, ktorá prišla do južného Talianska hľadať inšpiráciu na obrazy pre svoj nový projekt a zároveň preto, aby našla svojho otca, známu filmovú hviezdu Ernesta Salvatore. Stretáva však aj Raphaela Knighta, ktorý patrí do Ernestovej rodiny a je mimoriadne podozrievavý, či sú Liine zámery naozaj také transparentné ako to tvrdí. 

Rodinné záležitosti v tejto knihe sú narozdiel od autorkyných predchádzajúcich kníh zložitejšie, než sme u nej zvyknutí. Lia má svoju mamu, otca a sestru, no keď zistí, že jej otec nie je jej skutočným otcom, odchádza do Talianska, aby spoznala Ernesta. Ernesto je však rodinne založený typ a miluje deti. Okrem Lii má štyri ďalšie deti a dvoch nevlastných synov. (Na začiatku knihy mi pripomínal nášho "nemenovaného" politika.)

Počas knihy mi vadila podobnosť mien Lia, Layla, Leo a Luc, ale keďže sa tieto postavy nevyskitovai naraz, dalo sa to zniesť. 

Celkovo, Lia si bola vedomá toho, že je talentovaná a chudá a patrične to využívala. Neprečítala som všetky knihy, ale z toho mála, čo som prečítala, sa mi Lia zdala najsebavedomejšia, čím dokonalo zapadala k zvyšku rodiny známej a bohatej filmovej hviezdy. Liinej matky a (nie biologického) otca mi bolo ľúto, pretože sa k nim od začiatku knihy nesprávala férovo. V jej správaní hnev vyhrával nad vďačnosťou za všetko, čo pre ňu urobili. Na to, ako sa nás Lia snažila presvedčiť, že nezapadá do žiadnej z jej rodín, to bolo len ťažko uveriteľné. Keby ju odmietal viac ako jeden člen Ernestovej rodiny, bolo by to autentickejšie. Potom by Lia mala väčšie právo tvrdiť, že nezapadá do žiadnej rodiny, ale pri jednom členovi (ktorý je navyše hlavnou mužskou postavou) boli tieto myšlienky neopodstatnené. 

Chápem, že Caplinová sa stále pridržiava toho, čo pozná a chce dokázať, že nie vždy musí niekoho príbeh obsahovať drámu a intrigy, no aj tak stále dúfam, že jedného dňa napíše aj dlhšie a dramatickejšie dielo.


Čítali ste už Vilu v Taliansku?

5 comments

  1. Já jsem tuhle autorku ještě nezkusila. Jako odpočinková četba to může být fajn. 🙂 Ke čtení jsem se ještě pořád nedokopala, a abych pravdu řekla, na detektivky teď nemám náladu, takže třeba něco podobného jako tahle kniha, to by mohlo být to pravé.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Môžem potvrdiť, že akákoľvek kniha od tejto autorky je fajn, stačí si len vybrať tu správnu krajinu :)

      Odstrániť
  2. Knížku jsem ještě nečetla, ale měla jsem v plánu si ji objednat. Teď po tvé recenzi si nejsem jistá :D No mrknu ještě na další recenze a uvidím. Jinak knížky od Caplinové naprosto miluju.

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to mi je ľúto, že ťa recenzia nepovzbudila, ale odradila :/ Kniha nebola zlá, bola plná jedla, ktoré som v Taliansku sama ochutnala... asi tam dopíšem aj pár pozitívnejších vecí, pretože som z knihy mala dobrý pocit, len recenzia asi vyznieva negatívne :)

      Odstrániť
  3. Úplně to není můj šálek kávy, takže jsem nečetla, ale sestra jí má moc ráda :)

    Smile Thess

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár :)