Domček v Írsku - Julie Caplinová


Kniha Domček v Írsku ma aspoň na chvíľu presvedčila, že v Caplinovej je nejaká dávka kreaitivty a talentu vymýšľať životné príbehy postáv. V porovnaní s ostatnými knihami, ktoré som od nej prečítala, je Domček v Írsku najromantickejšia. 

Hlavnou postavou je mladá právnička Hannah. Dej sa začína v Dubline, pretože cestuje na kurz varenia do Kallorgaly v grófstve XY. V hotely stretáva šarmantného Conora, s ktorým prežije vášnivú noc a potom sa vytratí. Po príchode na kurz zistí, že Conor je syn majiteľky školy a celosvetovo známy šéfkuchár. 

Námet kurzu varenia je veľmi podobná tretej knihe Cukráreň v Paríži, kde sa Nina potýkala so zatrpknutým šéfkuchárom, kamarátom svojho brata, Sebastiánom. 

Príbeh sám o sebe znie veľmi tuctovo ako od Rosamunde Pilcherovej, no Julie Caplinová príbehu dodáva moderný a poučný nádych. Autorka sa tentokrát zamerala na témy biodiverzity, ekológie, chov zvierat a pestovanie bylín, zeleniny a ovocia. Kniha mi pripomenula ako som ja sama bola v Portugalsku na kurze o ekológii. Postupne objavujeme pravý dôvod prečo sa Hannah rozhodla prihlásiť sa na kurz a spoznávame aj ďalšie postavy: 

Účastníkmi kurzu v Killorgalljskej škole varenia boli: Alan, muž v strednom veku, ktorý má dve dcéry a je bez manželky a Meredith - tiež matka dvoch dcér, ktorá sa neustále zhadzuje pre svoj vek a váhu. Ďalší traja účastníci sú zaujímaví, pretože sa s Izzy, Flis a Jasonom môžeme stretnúť v ďalšej knihe od Caplinovej Hrad v Škótsku. (Moja recenzia) Hrad v Škótsku som čítala už na začiatku roka 2023 a preto som hltala každé slovo, ktoré Izzy na kuchárskom kurze povedala. Nakoniec som zostala sklamaná, pretože niektoré informácie z tejto knihy nesúhlasili s informáciami z knihy v Hrad v Škótsku. 

Autorka mohla byť viac konzistentná nie len čo sa týka Izzy, ale aj Hannah. Na začiatku knihy, keď Hannah cestuje z Dublinu na kurz napísala SMSku svojim priateľom z vysokej školy, v ktorej okrem iného písala: "Už sa nemôžem dočkať, kedy sa porozprávame a uvidím to tvoje brucho". Z toho usudzujem, že asi nepísala o kamarátkynej nadváhe, ale o jej tehotenstve. No keď sa Hannah s kamarátmi nakoniec stretla oznámili jej nového potomka v rodine a Hannah bola prvá komu to povedali! Neviem, či si túto chybu nevšimli už vydavatelia originálu "The Cosy Cottage in Ireland" alebo je chyba na strane slovenskej prekladateľky, no mne to ihneď udrelo do očí a počas čítania som sa s tým nevedela zmieriť. 

Okrem týchto nezrovnalostí ma hnevali aj početné gramatické a štylistické chyby, napríklad chýbajúce úvodzovky na začiatku priamej reči alebo priama reč ďalšej postavy, ktorá sa nezačínala v novom riadku. 

Napriek týmto chybám bola kniha dobrá. Caplinová konečne dopriala svojim čitateľkám mužskú postavu Conora,  ktorý nie je zatrpknutý, ale je rád v centre pozornosti, je na ľudí usmievavý a rád skúša nové veci. Presný opak Hannah (a šéfkuchára Sebastiána zo spomínanej tretej knihy zo série). Okrem Conora sme si mohli užiť aj romantickejšie chvíle než v ostatných knihách a Caplinová mierne načrtla záhadu, ktorá príbeh dostala do mierneho napätia, ale zvrat samozrejme nebol nijak dramatický. 

Záverom, kniha sa mi páčila práve preto, že autorka rozpracovala témy ekológie, vystupovala v nej Izzy (Fliss a Jason), autorka zmenila charakter hlavného mužského protagonistu Conora a okrem jedla a opisov prírody sme si užili romantické chvenie. 


 


Páčia sa vám knihy od Julie Caplinovej? Ktorá je vaša obľúbená? :) 

6 comments

  1. Já nemůžu posoudit, jestli se mi líbí, protože jsem autorčiny knihy ještě nečetla. Ale chtěla bych zkusit alespoň jednu. 🙂
    Hezký den.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak já tuhle naprosto milovala! Spolu s Chorvatskem jsou pro mě asi top od Caplinové :)

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Chorvatsko som mala požičanú z knižnice, ale nestihla som ju prečítať, no určite si ju požičiam znova :)

      Odstrániť
  3. Pěkný článek. Jestli se mi knihy líbí nevím, není to úplně můj žánr, takže se do nich ani neplánuji zatím pouštět, ale sestra je má moc ráda :)

    Smile Thess

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to dobrá oddychovka po knihe, ktorá má zložitý dej alebo je písaná ťažším jazykom :) Alebo ak chce človek čítať, no nemá chuť na zdĺhavé a náročné príbehy :)

      Odstrániť
  4. Její knihy miluji a tuhle jsem také přečetla :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár :)