Ak prší, vyrobte si afirmačné kartičky


Jar je nielen plná slnečných dní, ale bohužiaľ aj tých daždivých. Aj keď je tohtoročná jar teplejšia ako zvyčajne, prišli aj daždivé dni a s nimi otázka: čo robiť počas voľného popoludnia, keď sa nedá ísť von? Odpoveď nie je iba stráviť deň v posteli pozeraním sa na seriály. Skúste byť kreatívni hľadať trochu pozitivity a svetla do sivých dní.

Jedným z najkrajších a najpokojnejších spôsobov ako sa zbaviť smútku, nudy a stresu je výroba afirmačných kartičiek. Tento kreatívny projekt nie lenže podporuje vašu fantáziu, ale tiež podporuje duševnú pohodu a sebadôveru. 

Pri výrobe týchto kartičiek môžete objaviť silu pozitývnych myšlienok. Afiirmačné kartičky sú malé kúsky pozitívnej energie, ktoré môžete vytvoriť s veľkou ľahkosťou. Začnite tým, že si pripravíte materiály - farebné alebo čisté výkresy, perá, pastelky, nálepky, a čokoľvek iné, čo vás inšpiruje. Potom sa pustite do tvorby! Dôležitou súčasťou výroby kartičiek je aj hľadanie správnych afirmácii. 


Afirmácie

Sú to výroky alebo frázy, ktoré si my ľudia opakujeme vo svojej hlave. Môže ísť aj o nejakú mantru, ktorá nás ovplyvňuje pozitívne (alebo aj negatívne). Výrobu kartičiek musíte začať práve tým, že si vyberiete jednoduché, milé povzbudenia ako napr.: verím si, nevzdávam sa, idem stále vpred, každý deň je nová príležitosť...

Afirmácie sa od citátov odlišujú najmä charakteristikou, pretože afirmácie sú zvyčajne formulované v prvej osobe a majú za cieľ posilniť obraz o sebe samom, zatiaľ čo citáty sa týkajú aj prakticky čohokoľvek a pochádzajú od slávnych osobností alebo autorov. Afirmácie by mali vychádzať z nás samých, z toho, čo chceme a čo potrebujeme počuť.

Pri formulácii afirmácii si môžete položiť otázky:

  • Čo by som chcela počuť od iných ľudí?
  • Aké povzbudenie v súčastnosti potrebujem?
  • Čo chcem dosiahnúť?
  • Aká chcem byť?
  • Aké sú moje pozitívne kvality alebo vlastnosti?


Arteterapia 

Vytváranie afirmačných kartičiek je nie len zábavná činnosť, ale môže slúžiť aj ako arteterapia, ktorú robíte sami so sebou (alebo aj kamarátmi). Mne výroba podkladov pre afirmačné kartičky pomohla zbaviť sa bolestí hlavy a chrbta. Aj keď sa to nezdá, všetko so všetkým súvisí a keď zamestnáte svoju myseľ a dáte voľný priechod tvorivosti, tlak v hlave, ktorý spôsobuje napätie sa vám uvoľní a nepotrebujete na to ani lieky. 



Výtvarné prevedenie:

Na farebné alebo čisté výkresy napíšte afirmácie (alebo citáty), ktoré potom ozdobíte farbičkami, fixkami, nálepkami... Každá kartička môže byť jednotná alebo osobitná. Pridajte na nich niečo, čo je pre vás typické: farby, kresbičky... 

Ja som na výrobu afirmačných kartičiek použila A4 výkresy z Kauflandu, pretože tie majú väčšiu hustotu ako z obyčajného obchodu a anilínové farby. Vy však môžete použiť aj akvarelový papier, ktorý je pre vodové, anilínové a akvarelové farby ako stvorený. Ja si tieto výkresy skladám na polovicu až na veľkosť A6, ale vy si môžete výkres A3 rozdeliť na menšie kartičky veľkosti 8 x 9 cm. Vyjde z toho približne 15 kariet. 

Pri maľovaní som sa snažila udržiavať svetlé, pastelové farby. Ak budete používať anilínové farby tak ako ja, musíte dbať na dostatok vody, pretože inak budú farby veľmi sýte. Ale mám rada aj lepenie afirmácii na farebné papiere. 


Ako používať afirmačné kartičky

Existuje viacero spôsobov ako tieto afirmačné kartičky využívať. 

  • Môžete si sadnúť za stôl a pri rannej káve si vytiahnuť kartičku. Ja verím, že citáty, verše a afirmácie, ktoré si vytiahnem sú mi pre dannú chvíľu poslané odkiaľsi zhora a snažím sa nimi riadiť. 
  • Dajte si ich na nástenku. Budete ich mať stále na očiach a pripomínať si svoje silné stránky. 
  • Nalepte si ich do svojho zošita alebo ich používajte ako oporu pri písaní morning page. 
  • Podarujte ich niekomu inému - len tak pre radosť alebo k narodeninám. Môžete vytvoriť sadu afirmačných kartičiek v špeciálnej krabičke. 
  • Pošlite ich ako súčasť maličkostí, ktoré môžete poslať blízkym v obálke. 


Typy na afirmácie: 

  1. Som hodnotný/á a zaslúžim si lásku a úspech.
  2. Môj život je plný rastu, rozvoja a príležitostí.
  3. Som úspešný/á a schopný/á dosiahnuť svoje ciele.
  4. Každý deň sa stávam lepšou verziou seba samého/seba samej.
  5. Moja energia je pozitívna a priťahuje do môjho života ďalšiu pozitivitu.
  6. Som obklopený/á láskou, pokojom a harmóniou.
  7. Som schopný/á prekonať akékoľvek prekážky, ktoré mi stoja v ceste.
  8. Mám vnútornú silu a odvahu na to, aby som sa postavil/a čelom všetkým výzvam.
  9. Som vďačný/á za všetky moje požehnania a príležitosti.
  10. Každý nový deň je dar, ktorý som pripravený/á prijať s radosťou a vďačnosťou.
  11. Som plný/á lásky a radosti a šírim túto pozitivitu okolo seba.
  12. Môj potenciál je neobmedzený a mám v sebe všetko potrebné na to, aby som uspel/a.
  13. Verím vo svoje schopnosti a mám dôveru v budúcnosť plnú možností.
  14. Každá prekážka je príležitosťou na rast a učenie sa.
  15. Môj život je plný šťastia, lásky a harmónie.
  16. Som zdravý/á, silný/á a plný/á života.
  17. Som tvorivý/á a schopný/á premeniť svoje sny na skutočnosť.
  18. Moja práca je hodnotná a má vplyv na svet okolo mňa.
  19. Som pokojný/á a vyrovnaný/á vo svojom srdci a vo svojom myslení.
  20. Moje úsilie a práca prinesú úžasné výsledky a úspechy.
Ak vám ani tieto afirmácie nestačili, skúste si prečítať tento článok: 200 každodenných afirmácii pre ženy

1 comment

  1. To by mě vůbec nenapadlo si je doma vytvořit. Super nápad. A myslím, že to fakt může být krásný dárek k narozeninám nebo jen tak, pro radost :) Ale doufám, že už se to počasí vybere a zlepší se. Zatím jsme si ten venek moc neužili :D

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár :)