Obľúbené príspevky

pondelok, marca 27, 2023

pondelok, marca 27, 2023

Na Veľkú noc idem do Dánska

Fotka pridaná po kurze

V roku 2022 som vďaka dobrovoľníctvu navštívila Portugalsko (viac si o tom prečítajte TU) a takmer o rok presne môžem opäť vycestovať, tentokrát na Veľkú noc do Dánska na kurz. Nemôžem uveriť, že sa mi takto plnia sny. Bolo mojim veľkým snom navštíviť nejakú škandinávsku krajinu a o mnoho vďačnejšia som, že je to práve Dánsko. V septembri 2022 na kurze o Outdoorovom vzdelávaní (viac si o tom prečítajte TU), jeden z našich vyučujúcich na univerzite rozprával ako bol v Dánsku, čo mu tento pobyt priniesol a ja sama som sa o výchovu v Dánskom štýle začala viac zaujímať vďaka knihe "Prečo sú dánskej deti šťastné" od autoriek Jessica Joelle Alexander a Iben Dissing Sandhal.


PREČO IDEM DO DÁNSKA?

Do Dánska idem vďaka organizácii, kde pôsobím ako dobrovoľníčka. Spolupracujú s niekoľkými zahraničnými organizáciami a jednou z nich je aj FIMCAP. Je to skratka a z francúzštiny sa prekladá ako "Medzinárodná federácia katolických farských hnutí mládeže".

Cieľom tejto cesty je zúčastniť sa na školiacom kurze EuroCourse (volajú to aj Easter Course) pod záštitou organizáce FIMCAP Europe, ktorý sa zvyčajne koná v období okolo Veľkej noci. Každý rok organizuje EuroCourse iná členská organizácia. Cieľovou skupinou sú mládežnícki lídri (18+), ktorí sú aktívni ako vedúci miestnej skupiny/organizácie. V porovnaní s medzinárodným campom sa EuroCourse zameriava na učenie sa nových zručností, získavanie vedomostí a budovanie kapacít v danej oblasti. 

Na kurze sa môžu zúčastniť štyria zástupcovia z každej členskej krajiny, ale ako pri iných projektoch, aj tu platí pravidlo, že ak sa nejaká členská krajina nezúčastní, iná krajina môže poslať viac zástupcov. Na EuroCourse sa zúčastní 63 mladých ľudí z celej Európy a skúsení lektori vrátane odborníkov z herného výboru FDF.


O KURZE PRED KURZOM 

Každý rok je predložená špecifická téma, ktorú budú účastníci skúmať a diskutovať o nej. Tento rok bude kurz zameraný na najmä na tvorbu hier pre deti a mládež, ktoré komunikujú naše hodnoty. Spolu s ďalšími štyrmi účastníkmi zo Slovenska navštívime Kodaň a Hovbjerg od 1. apríla do 9. apríla, teda presne v čase Veľkej noci. Keďže to bude prebiehať v Dánsku, domovskou organizáciou kurzu bude Cross Cultre

Po prílete do Dánska 1. Apríla by sme mali stráviť noc v Kodani (v centrále FDF) a zoznámiť sa s účastníkmi a na ďalší deň sa presunúť na sever ostrova Langeland, kde sa medzi plážou a lesom nachádza školiace stredisko FDF. Poslednú noc by sme mali stráviť opäť v Kodani a osláviť kurz v zábavnom parku Tivoli Gardens, ktorý sa nachádza 200 metrov od nášho ubytovania. 

Odlietať domov by sme mali 9. apríla večer a počas dňa by sme chceli stihnúť Veľkonočnú omšu. 

14. 3. 2023 nám na mail poslali sedemnásť stranový dokument plný informácii, ktorého súčasťou je aj program, ale zatiaľ ho zverejňovať nebudem. Rada by som to urobila až po kurze, keď k programu budem môcť dopísať podrobnejší popis. 


Moja príprava

Som veľmi zvedavá, čo všetko sa bude diať. Mám už určité skúsenosti z minulého roka na campe o ekológii, takže viem, čo približne môžem očakávať, no každý kurz a krajina so sebou prináša niečo iné. 

Na rozdiel od minulého roku, tento rok som si angličtinu neopakovala tak poctivo ako minulý rok, no opäť som si pripravila zošit zameraný iba na EuroCourse. Hneď v úvode som si pripravila krátke texty o veciach, o ktorých budem určite rozprávať, napríklad o sebe, o rodine, o svojej škole, papagájovi, skúsenostiach z Portugalska, a o vyučujucom, ktorý bol v Dánsku. Som ten typ človeka, ktorému pomáha, keď môže písať a čítať, pretože tak sa naučím najviac. 


Čo od kurzu očakávam...

  • uvidím novú krajinu, nové miesta
  • dozviem sa niečo o Dánskych zvykoch a tradíciách
  • zažijem pohostinnosť a dobrú povahu Dánov
  • budem môcť rozšíriť svoje obzory v témach vzdelávania deti a mládeže
  • získam nové námety na hry 
  • budem mať o čom písať na blog
  • budeme veľa času tráviť vonku

Čím prispejem...

  • svojou účasťou a veľkým záujmom
  • kultúrou a zvykmi
  • našimi hrami 
  • svojou neutíchajúcou pozitivitou (V Portugalsku sa to celkom osvedčilo)

Čoho sa obávam...

  • že som si angličtinu nezopakovala dostatočne dobre
  • že nebudem mať dostatok financii
  • že mi nebudú chutiť ryby alebo že ich budeme jesť veľmi veľa

1 komentár:

Ďakujem za komentár...

Copyright © Vynimocna , Blogger