Obľúbené príspevky

piatok, marca 31, 2023

piatok, marca 31, 2023

Inšpiruj sa: knihou

Dnes by som vám chcela predstaviť niekoľko kníh, ktoré pre mňa majú veľkú hodnotu. Prvé tri knihy sú vzdelávacie/motivačné a tie ďalšie tri človeku prinášajú duchovnú hodnotu. Pri obidvoch typoch kníh je dôležité si uvedomiť, že ich neprečítate hneď, ale postupom času. Sú plné informácii, ktoré človek potrebuje spracovať. Preto si nerobte starosti ak si knihy kúpite a v ich polovici prestanete čítať. Je to celkom prirodzené. 


1. Prečo sú Dánske deti šťastné? - Jessica Joelle Alexander, Iben Dessing Sandahl

Táto kniha ma naučila veľa o výchove. Viac si prečítajte v mojej recenzii. 


2. Sto spôsobov, ktorými si zbytočne komplikujeme život - Dušan Kandlec

Túto knihu som kúpila svojmu ockovi na narodeniny alebo Vianoce (nie som si úplne istá), ale nečítal ju. Až po rokoch našla uplatnenie pri mne. 


3. Zachovaj si zdravý rozum - Anders Hansen 

Anders Hansen je švédsky psychiater, ktorý okrem knihy Zachovaj si rozum napísal aj knihu Dobehni svoj mozog a "Dobrá správa o úzkosti". V knihe sa nachádza veľké množstvo informácii z oblasti antropológie, no primárne sa táto kniha zameriava na digitálny minimalizmus. Autor sa na začiatku knihy opiera o dobu kamennú, naše pudy a porovnáva ich s tým ako reagujeme dnes na modré svetlo z obrazovky alebo na upozornenia na mobile. V druhej polovici naopak využíva štúdie robené na tisícke respondentov. Na tejto knihe sa mi páči, že sa na konci knihy nachádza priehľadný register zdrojov odkiaľ autor čerpal. Zachovaj si zdravý rozum sa teda dá použiť ako dobrá monografia. 

4. O radosti - Listy a katechézy pápeža Františka zostavila Anna Mária Foliová

Pápeži vo všeobecnosti sa vyznačujú svojimi príhovormi k svetu, ale pápež František spomedzi nich všetkých vyniká. Napísal niekoľko encyklík venovaných mladých ľuďom (napr. Laudato si o ekológii, Fratelli tutti, Christus vivit...). Táto kniha je zbierkou jeho katechéz, príhovorov a listov o radosti. 


5. Divoký v srdci - John Eldredge

John Eldredge je autor, poradca a lektor (evanjelického) kresťanstva. Divokí v srdci je jeho najpredávanejšou knihou. Je o objavovaní tajomstva mužskej duše. V knihe popisuje ako Boh stvoril Adama a čo je jeho podstatou. obávajú sa rizika, odmietajú venovať pozornosť svojim najhlbším túžbam. Vyzýva kresťanských mužov, aby sa vrátili k tomu, čo charakterizuje ako autentickú mužnosť, bez toho, aby sa uchýlili k mentalite „macho muža“. Muži často hľadajú uznanie na miestach, ako je práca alebo dobývanie žien. Kniha môže poslúžiť mužom, aby lepšie chápali samých seba alebo môže pomôcť pochopiť ženám ako muži myslia čo od nich potrebujú. 

Keď som túto knihu čítala, rozprávanie autora o ženách mi prinieslo nové poznanie. Som krásna a na celej zemi veľmi potrebná. 

John so svojou manželkou Stasi napísal aj knihu pre ženy Očarujúca, no podľa môjho skromného názoru nie je taká dobrá ako Divokí v srdci.


6. Rok duchovnej obnovy - John Eldredge

Medzi ďalšie Eldredgove knihy patrí aj kniha Rok duchovnej obnovy. Prirodzene sa začína 1. januárom a končí 31. decembrom. Táto kniha zamyslení na 365 dní v roku s Johnom Eldredgem vás prevedie rokom obnovy a transformácie. Nasledovaním Boha celým svojím srdcom môžete prežívať bohatý a hlboký vzťah s Ním, ale aj ostatnými. Táto 365-dňová kniha zamyslení sa skladá z krátkych čítaní, ktoré vás prevedú po celoročnej ceste obnovy. Zamyslenie na každý deň, obsahuje biblický verš, samotné zamyslenie a záverečnú modlitbu, alebo inšpiratívnu výzvu, ktorá vám pomôže k uskutočneniu trvalej premeny vo vašom živote a vzťahoch. Kniha je zameraná na mužov aj ženy a venuje sa rôznym témam, vrátane vzťahu s Bohom a spoznávaniu kým Boh naozaj je. 

Túto knihu som nečítala od 1. januára, začala som niekde v strede a čítala ju do konca a potom od 1. januára. Výhodou je, že jednotlivé texty na seba nenadväzujú, nie sú späté ani s ročným obdobím alebo evanjeliom daného dňa. Táto kniha mi mala vždy čo povedať. Keď som na tom bola najťažšie, stačilo ju otvoriť a všetko bolo zrazu jasné. Boh ku mne prehováral prostredníctvom Eldredgea tak ako žiadny iný autor pred ním. Najviac sa mi páčilo, keď John E. hovoril o našom jedinečnom životnom príbehu, v ktorom sme hrdinami. Túto analógiu používa v knihe celkom často, no neopakuje sa a stále v nej nájde nové a osviežujúce myšlienky. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár...

Copyright © Vynimocna , Blogger