Výsledky mojej knižnej výzvy na databazeknih.cz - 2022

Tento rok som sa rozhodla zapojiť sa do výzvy od databazeknih.cz a podarilo sa mi splniť 12/20 kníh (60%), čo je pre mňa celkom slušný počin. A čo vy? Zapájate sa do výzvy tejto stránky? 


1. Kniha od autora z môjho detstva: Hastrošovci - Roald Dahl

Roald Dahl je veľmi známy autor detských kníh a nie je to priamo autor môjho detstva, no jeho knihy som si obľúbila, sú známe, sfilmované a neskutočne návykové. 


2. Kniha, v ktorej je postava na úteku, skrýva sa - Narnia, Lev šatník a čarodejnica - C. S. Lewis

Každý už počul o štyroch súrodencoch Petrovi, Zuzane, Edmundovi a Lucy, ktorý cez šatník vošli do krajiny zvanej Narnia. V nej sa musia skrývať pred zlou čarodejnicou, ktorá v tejto krajine nastolila zimu. 


3. Kniha, ktorej dej sa odohráva na horách - Chlapec, krtko, líška a kôň - Charlie Mackesy

Chlapec putuje po krajine so svojimi štyroma kamarátmi, s ktorými hĺba o dôležitých stránkach života.


4. Kniha autora, ktorý prežil 1. svetovú vojnu - Narnia, Čarodejníkov synovec - C. S. Lewis

Prvá svetová vojna trvala od roku 1914 do roku 1918, spisovateľ C. S. Lewis sa narodil v roku 1898 a zomrel v roku 1963, čo znamená, že keď začala 1. svetová vojna mal 16 rokov. 


5. Kniha, ktorej názov neobsahuje písmeno "a" - Laudato Si' - Pápež František

Laudato Si' je kresťanská kniha o ekológii, ktorej autorom je sám Pápež František. Moja recenzia na túto knihu.


6. Kniha, ktorá ma na obálke strom - Strom, ktorý dáva - Shel Silverstein 

Strom, ktorý dáva je opäť kniha pre deti. Hlavnými postavami sú chlapec a strom, ktorý toho chlapca nesmierne miluje a je ochotný pre neho urobiť všetko, podobne ako rodičia... 


7. Kniha s témou nešťastnej lásky - Pomarančové dievča - Jostein Gaarder 

Od Josteina Gaardera som prečítala už niekoľko kníh. V každej z nich do hĺbky, no detským spôsobom, rozoberá ťažké témy ako sú smrť, strata, choroba, bolesť... 


8. Literatúra faktu - Prečo sú Dánske deti šťastné? - Iben D. Sandahl a Jessica J. Alexander

Táto kniha je jedna z najlepších kníh literatúry faktu, ktorú som prečítala. Jedna z autoriek Jessica J. Alexander sa vydala za Dána a presťahovala do Dánska. Všimla si, že ich výchova je celkom iná ako tá jej (Americká). So svojou kamarátkou Iben sa preto rozhodla pátrať, prečo sú Dáni najšťastnejší na svete a ako k tomu jedna generácia vedia ďalšiu generáciu. Moja recenzia na túto knihu.


9. Kniha, ktorej autor už nežije - Malá bosorka - Otfried Preussler

Malá bosorka je jedna z kníh, ktorú som musela prečítať v rámci hodín literatúry na univerzite. Tu si o nej môžete prečítať viac.


10. Kniha, ktorá ma viac ako 333 strán - Outlander (Cudzinka) 1 - Diana Gabaldon

Od kedy som prečítala knihu od Diany Gabaldon, každá iná kniha mi príde ako brak. Kto neprečítal, nepochopí. Každá časť série má cez 900 strán, ktoré sú plné romantiky, napätia a v knihe sa vždy niečo deje. 


11. Kniha, ktorej hlavný hrdina pije kávu - Rieky Londýna - Ben Aaronovitch

Séria Rieky Londýna je o vyšetrovateľovi Peterovi Grantovi, ktorý v sebe pri riešení zvláštnej záhady náhodou objaví čarovné schopnosti. Anotácia tvrdí, že je to ako Harry Potter, ale neverte tomu. Peter je častokrát na hliadke a vo voľnom čase spí, pretože zvyšok svojho času trávi v práci. A tak nie je nič divné, že kávu potrebuje ako soľ. 


12. Kniha po prvýkrát vydaná v roku 2022 - Sedem strašidiel pod posteľou - Selene M. Pascual a Iria G. Parente 

Knihu som si vybrala v rámci zadania do školy "Tabuizovaná téma". Sedem strašidiel pod posteľou je kniha pre deti, ktorá hovorí o depresii. Hlavnou postavou je dievčatko, na ktoré sa postupne "prilepujú" nejaké príšery ako napríklad smútok, plač, nezáujem o okolitý svet... 


MOJA VÝZVA NA DATABAZEKNIH.CZ

0 komentár