Turistika a večerné kúpanie v Bratislave

V nedeľu (25. 8.) nás túlavé topánky zaviedli do zalesnenej časti Bratislavy, ktorá má názov Koliba. Večer sme sa potom išli kúpať do jazera Zlaté piesky, ale o všetkom vám poviem postupne. 


Cestovanie po Bratislave

Ak niekedy pôjdete do Bratislavy, určite si stiahnite aplikáciu IDS BK (integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji) na nákup cestovných lístkov. Ja som o nej doteraz nevedela a je mi to veľmi ľúto, pretože lístky sú v tejto aplikácii omnoho lacnejšie ako v automate na zastávke. Okrem toho nie na každej zastávke sú automaty alebo nemáte drobné a všade síce píše, že sa dajú kúpiť priamo v dopravnom prostriedku, ale všetci poznáme realitu (nedajú, lebo to nefunguje). 

My sme si kúpili trojdenný lístok (72 hodín). Pre študentov stojí 4, 90 eur a bez zľavy stojí 9, 80. Ja som svojmu psovi (batožine) ešte dokúpila trojhodinový lístok za 0, 49 centov.  


Kamzík

Naša prvá zastávka viedla na Kamzík. Je to vysoká televízna veža zo 70. rokov týčiaca sa nad celou Bratislavou. Má 439 metrov a vidno ju z akejkoľvek časti Bratislavy. V tejto veži je funkčná kaviareň s reštauráciou alebo sa za 6 eur (za dospelého) môžete vyviesť na "prázdne poschodie" a sledovať výhľad odtiaľto. My sme hore nešli, ale v minulosti som tam už bola. Pri peknom počasí uvidíte aj Alpy. 

V okolí tejto veže je množstvo turistických trás. Ak sa poza budovu vyberiete po červenej značke (čo je mimochodom aj Cesta hrdinov SNP), po 10 - 15 minútach jednoduchej chôdze cez  les prídete na miesto zvané "Americké námestie" alebo "Americká lúka". Len pred nedávnom tam vybudovali vyhliadňu. Až doma som zistila, že nemám žiadnu fotku vyhliadne, no výhľad na Bratislavu sa mi zachytiť podarilo. 



Koliba

Celá časť mesta, kde sa nachádzajú lesy a lúky pri veži Kamzík sa nazýva Koliba. Na tejto Kolibe môžete nájsť nejaké stánky s občerstvením, bobovú dráhu pre deti i dospelých (nie je kto vie ako dlhá), lanovka a cyklistické cestičky. Veľmi známim a vyhľadávaným miestom v okolí je aj Železná studnička. Tam som ešte nebola, ale nabudúce pôjdem. 


Zlaté piesky 

Po nenáročnej turistike (ak sa to tak dá vôbec nazvať) sme sa odviezli k známemu bratislavskému jazeru Zlaté piesky. Kúpať sa dá okolo celého jazera, no každé miesto ponúka niečo iné:

  • U Zlatého vodníka - Reštaurácia s tradíciou od roku 1997 vyzerá tak, že zaspala dobu (nekritizujem len priestory, ale celkový dojem). Keď som bola malá, šli sme do tejto reštaurácie, mala vysoké hodnotenia, veľké porcie... Po rokoch som pozerala recenzie na Trip Advisor a boli veľmi zlé, ale názor si musíte urobiť sami. 
  • Wake lake - Klub Wake lake a jeho okolie je veľmi moderné. Sú tam terasy, snackbar, workout alebo tanečné workshopy, požičovňa paddleboardov a v neposlednom rade wakeboard. 
  • Nuda pláž - Opis asi nepotrebujete, či? Ak by ste predsa len chceli, môžete si prečítať tento článok od cestovateľa Milan bez mapy.
  • Kúpalisko Zlaté piesky - Na kúpalisku som bola iba raz, ale nie preto, že by tam bolo zle, ale preto, že som si vyberala lacnejšiu (zadarmo) možnosť. Kúpalisko stojí 4 eurá, no sú tam stánky s občerstvením, kabínky aj toalety. 

My chodíme na miesto medzi reštauráciou U zlatého vodníka a športovým klubom Wake lake. V teplejšie dni tam zvykne byť viac ľudí, no striedajú sa. Niektorí chodia ráno, aby nemuseli byť poobede na slnku, iní chodia radšej po obede, aby sa osviežili v najväčšej horúčave... My sme prišli okolo štvrtej a zostali do šiestej alebo do pol siedmej večer. Ľudia sa z vody postupne vytratili, no boli aj takí, ktorí ešte len prišli, keď sme my už odchádzali. 

Nevýhodou tohto prírodného kúpania je, že tam nie sú kabínky na prezlečenie ani toalety. Do reštaurácie sa v plavkách chodiť nedá, ale môžete využiť ich letnú terasu a objednať si nápoje aj jedlo vonku s výhľadom na jazero. Keď si cez seba prehodíte nejaké šaty alebo tričko, určite môžete ísť aj dovnútra na toalety. 


P.S.: Na záver vám ešte chcem povedať jednu vtipnú "príhodu" s týmto článkom. Keď som premýšľala, ako by sa tento článok mal volať, spontánne som napísala Kamzík a Zlaté piesky. Po čase mi došlo, že "Kamzík a Zlaté piesky" znie ako legenda. 


Aké je vaše obľúbené miesto na kúpanie v prírode?

1 comment

  1. V Bratislavě jsem byla jen jednou, jako malá, tak si to prakticky nepamatuju. Je fajn, že když člověk někam jede a jsou tepla, může se tam i vykoupat. Tohle nám chybělo 2r zpět, kdy jsme byli v Paříži, bylo skoro 40 °C a nikde žádné koupaliště.

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár :)