Koncert Lord of the Sounds


V sobotu (10. 2.) som bola na koncerte Lord of the Rings. Lístky som kupovala už pred pol rokom a hovorila som si, že sa koncertu ani nedočkám, ale keď začala škola, prišlo Všetkých svätých a Vianoce, ani som sa nenazdala a bolo aj po koncerte. 


Orchester Lord of The sounds

Lord of The Sounds pochádza z Ukrajiny a vznikol začiatkom roku 2014. Hrávajú na najrôznejších miestach po celej Európe: V Nemecku, Francúzsku, Švédsku, Chorvátsku, Maďarsku, Anglicku, Írsku... no aj v Turecku a dúfajú, že čoskoro budú opäť hrať aj v rodnej zemi. Sami sa nazývajú orchestrom novej generácia, pretože nechcú hrať iba hudbu klasických skladateľov, ale chcú priniesť inštrumentálnu hudbu mladším generáciám. Preto sa v ich repertoári nachádza najmä hudba, ktorú ľudia poznajú a milujú. 


Program

Hudba Hansa Zimmera

Music is coming 

Pán Prsteňov a Hobbit 


Tri prstene elfským kráľom vonku pod nebom,

Sedem pánom trpaslíkom v sieňach z kameňa,

Deväť mužom z ľudí, ktorých osudom je skon,

Jeden Prsteň pre pána tmy na tróne z plameňa

V zemi Mordor, kde Tieň vládne zlom.

Jeden prsteň im všetkým velí, jeho ruka krutá

Privolá ich do jedného a v čiernej tme spúta

V zemi Mordor, kde Tieň vládne zlom

 

Náš koncert

Lístky som kupovala viac ako pol roka dopredu na miesta "strednej kategórie". Na to, že to neboli tie najdrahšie sme aj tak videli takmer celé pódium dokonalo. Hudobníci vystupovali v kostýmoch ako elfovia alebo hobbiti, mali špičaté uši, plášte... 

Myslela som si, že pri hudbe budem cítiť väčšie emócie, ale skladby mi po čase začali splývať do jednej a mala som pocit, že dookola hrajú tú istú melódiu. Chápem, že motív (určitá pasáž) sa v skladbách musí opakovať, aby spojila dokopy celý film, no občas čoho je veľa sa preje. Keď som napokon obúrala svoje pohoršenie a užívala si každú skladbu jednotlivo, uvedomila som si, že tá melódia k Pánovi Prsteňov a Hobbitovi skrátka patrí. Navyše hudbu sprevádzali animácie na obrazovke a hlasy, ktoré zčasu na čas povedali nejaký citát alebo "hlášku" z filmu či knihy. Mne osobne to dokopy dávalo dejovú líniu, keď hobbiti opustili svoj domov a vydali sa na ďalekú cestu. Počas toho stretli elfov, trpaslíkov a iné potvory, zvádzali svoj najväčší boj a potom sa opäť vrátili do rodnej dedinky. Pri napínavej hudbe som výrazne počúvala zvuk bubna a zamilovala si ho. 

Nakoniec sa mi dve hodiny s krátkou pätnásťminútovou prestávkou zdali málo a chcela som ešte sedieť a počúvať. 

Na záver popri prídavkoch hrali tradičný ukrajinský tanec odzemok (tuším sa to volá kazačok) a zatiaľ čo ostatní tlieskali a tešili sa, mne to pripadalo čudné, ale nechcela som, aby tento pocit prevalcoval všetky tie dobré pocity z koncertu. 

Ak sa vám niekedy naskytne príležitosť ísť na Lord of The Sounds určite choďte. Zahoďte svoje predsudky a politiku a užívajte si hudbu a príbeh, ktoré tento orchester prebúdza. 

 


Jeden Prsteň všetkým velí, 
Jeden všetkým káže, 
Jeden všetky privedie, do temnoty zviaže.

0 comments