Naša výbava pre šteniatko

V minulom článku o šteniatku som vám už písala prečo som si kúpila psíka a dnes by som vám chcela ukázať veci pre fenku Edi, ktoré som kupovala z rôznych obchodov a rôznych internetových stránok. Berte prosím ohľad na to, že ja nie som žiaden odborník, riadim sa predovšetkým typmi od zverolekára alebo radami od skúsených psíčkarov. 


JEDLO

Na začiatku som kúpila sypané granule z miestneho obchodu pre zvieratá, no po prvej návšteve zverolekára som celú kúpenú dávku vyhodila, pretože mi hovoril, že sypané granule sú najhoršie. Väčšina obchodníkov granule dosypuje z veľkého mechu, ktorý je už dávno po záruke. Všade písali, že najlepšie, čo pre svojho psa môžete urobiť je kvalitná strava, preto som investovala do kvalitnej značky Royal canin. 

Prvý 2 kg balík som kúpila od zverolekára a keď som ho doma otvorila, Edi hneď začala skákať po balíku a dožadovať sa jedla. Keď zjedla svoju určenú dávku, behala po byte, skákala a tešila sa tak, ako nikdy. Vedela som, že som urobila správne. 

  • GRANULE: Tieto granule som kúpila na stránke Zoohit, pretože mala najvýhodnejšie ponuky. Sú určené pre mini veľkosti psov (do 10 kg) od 2 - 10 mesiacov. Veľkosť a tvrdosť granúl je prispôsobená šteniatkam. Sú plné vitamínov Omega 3 mastné kyseliny a navyše sú prispôsobené energetických potretám šteniat malých plemien. Nie len na Zoohit, ale aj v iných obchodoch si viete kúpiť balenie: 2 kg, 4, kg, 8 kg (2x 8kg). Nám 2 kg vydržali približne mesiac, potom som kúpila 4 kg. 
  • KAPSIČKY: Zverolekár nám odporúčal kŕmiť výlučne suchovou stravou, no chcela som Edi dopriať aj niečo iné. Kapsičky som opäť objednala zo stránky Zoohit vo výhodnom 12 kusov v balení. No môžete ich kúpiť aj 24 kusov alebo dokonca 48 kusov. Kapsičky domov prišli v škatuly, ktorá sa dala odtrhnúť, tak, že z nej kapsičky môžem postupne vyťahovať. Kupovala som ich v novembri a majú záruku do mája. Edi ich dávam raz do týždňa, zvyčajne v sobotu alebo v nedeľu, zvyšok týždňa dostáva granule. 


Pamlsky/maškrty

Pamlsky/maškrty som kupovala vo viacerých obchodoch a mám viacero druhov:

  • Rolky značky SALAČ: Pred samotnou kúpou Edi som v, už spomínanom, miestnom obchode pre zvieratá kúpila malé rolky značky SALAČ z kačice a tresky. Na internete som ich našla napr. na stránke MAXpet. Obsahujú 44% kačacieho mäsa, 36, 5% tresky, 16,5% kukuričného škrobu, xanarovú gumu a konzervanty. Keď Edi prišla mala 5 - 6 týždňov, nechcela ich jesť, pretože boli príliš tvrdé, vypadávali jej z úst a skôr ich naháňala po kuchyni, než ich jedla. Preto pre malé šteniatka neodporúčam a do budúcna ich už asi pre Edi nekúpim, ani keď bude dospelá. O samotnej značke SALAČ neviem nič, preto, ak by o nej niekto niečo vedel, bola by som vďačná, aby ste sa s tým podelili.
  • Royal Canin Educ: Tieto maškrty mám opäť zo stránky ZOOhit, no odporúčal mi ich aj zverolekár. Majú nízky príjem kalórii a dajú sa využívať pre veľkých i malých psov. Objednala som naraz štyri balenia a používam ich pri tréningu doma. Po otvorení balenia si všetky svetlé lupienky vysypem na stôl a keďže sú mäkké, rozdelím ich na polovicu a dávkujem postupne. 
  • Tyčinky z hovädzím mäsom - Dein Bestes: Tieto tyčinky sú značky dm (drogéria). Dostala som ich od tety na Vianoce, pretože mali jazvečíka a ich fenka ich milovala. Opäť nastala veľmi podobná situácia ako pri granuliach, už po prvom otvorení sa za nimi Edi rozbehla. Tyčinka vyzera ako dlhá klobáska, no má na sebe vytvorené "spoje", vďaka ktorým sa dá klobáska jednoducho oddeliť na menšie časti. Pre moje šteniatko sú zatiaľ veľké, takže ich delím ešte na menšie kúsky, no Edi ich má veľmi rada. Balenie i klobáska je tenká, ľahko sa dá strčiť do vrecka a dávam jej ich, keď sme vonku na prechádzke alebo keď vonku trénujeme privolanie.


Vôdzka a postroj

  • Postroj AD Premium (limetka) - Postroj máme zo SuperZOO, boli sme ho vyskúšať v predajni. Kúpili sme veľkosť XS a pre naše mini šteniatko bolo aj tak veľké, no teraz už z neho pomaly vyrastá. Oblieka sa veľmi jednoducho, predné labky sa dajú do medzier a na chrbte sa postroj zapne. 
  • Flexi vôdzka: Zo SuperZOO máme aj čierne "vodítko" s lankom S, no zdá sa mi, že nie 5 metrov, ale 8 metrov, no na e-shope som 8 metrov nenašla. 
  • Lanové vodítko Tamer Easylong s pos. systémom: Práve dnes som kúpila toto 4 metrové vodítko sivej farby, výborné je najmä v tom, že sa dá používať nie len ako vodítko s malou "rukoväťou, ale navyše si ho pomocou karabiniek viete zapnúť okolo pásu... pre psíka tak zvýšia približne 3 metre lana. Túto vôdzku plánujem využívať na prechádzky, canicrossing alebo turistiku, kde je lepšie mať kratšie lano, ktoré sa ťažko zamotá... navyše vôdzku nemusím držať v ruke. 

Hygiena 

Pred kúpou Edi som kúpila obyčajný šampón z kauflandu, ale zverolekár mi na prvej prehliadke povedal, že väčšina týchto výrobcov predáva šampóny pre deti ako šampóny pre psy a sú pre psíkov absolutne nevhodné. 

  • V SuperZOO sme kúpili ďalší šampón: Beaphar šampón IMMO Shield (antiparazitívny). Tento šampón NEODPORÚČAM pretože má výraznú modrú farbu, smrdí a nemá regulátor, ktorý by korigoval koľko šampónu na psíka alebo do rúk nalejete, no najhoršie bolo, že sa po ňom naša Edi veľmi škriabala. 

  • Nakoniec som si od zverolekára kúpila šampón: ARPALIT NEO(napr. zo stránky Moja lekáreň). Je ohobatený o antiparazitárnu zložku s extraktom z listov čajovníka čínskeho, olivovým olejom a elastínom. Krásne vonia, nestojí veľa, je kvalitný a vyrába ho značka, ktorá vyrába veterinárne lieky. 

Okrem hygieny pre Edi doma riešime aj našu hygienu, keď mám teraz psa, častejšie perieme a do bielizne v práčke pridávame sanytol dezinfekciu na bielizeň. Existujú viac a menej mililitrové balenia a rôzne vône. 


Hračky 

Ďalej máme nejaké hračky, žiadne špeciálne, iba nejakú pískaciu myš, kusy dreva a palice na obrusovanie zubov, lanový uzol a iné.  


Z môjho článku je to dnes všetko. Na moje pomery je netradičný, pretože nezvyknem pridávať a odporúčať nejaké produkty, ale tento článok som chcela už dlho napísať a teší ma :) 

3 comments

  1. Myslím, že pořídit si pejska taky není úplná sranda. Pomalu jak to dítě :-D Ale je to krásné a miluji štěňátka. Vždycky říkám, že je škoda, že nejsou takto malí pořád. ♥ Výbava asi taky není žádná sranda. Jednou jsem si málem koupila pejska - Bordel Kolii, ale bohužel to nedopadlo (z mé strany).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak ako spomínaš, že je skoro ako dieťa, treba s ňou chodiť vonku každé dve hodiny a niekedy človek skrátka nemôže... No, tiež som si nemyslela, že psy potrebujú rovnako veľa vecí ako ľudia, nehovoriac o nákladoch za veterinára... Radšej nechcem spočítať, koľko dokopy som tam nechala...

      Odstrániť
  2. Myslela jsi opravdu na všechno. Tvoje malá chlupatá psí společnice, se má jako princezna. 🙂

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár :)