Cesty po Slovensku - 1

Ako to počas prázdnin býva, väčšina z nás využíva voľný čas na cestovanie... Inak to nebolo ani pri mne, mojej rodine alebo kamarátoch. S každým som precestovala kus Slovenska, preto som tieto typy na výlety rozdelila na viacero častí. Určite sa oplatí vidieť a zažiť si každé z týchto miest. 


Jump trail - Besný flow (30. 7.)

Jump trail je zjazd na bicykli prispôsobený miestnej prírode a pri trati sa využíva všetko, čo príroda posktyuje. Na túto trať som sa vybrala so svojim bratom. Bol to veľmi príjemný (a občas aj nebezpečný) športový cyklo výlet na jumptrailovú trať Besný Flow. Táto trať sa nachádza na Východnom Slovensku a vedie k nej lanovka. Preto sme si s bratom kúpili celodenný lístok na lanovku, hore sa vyviezli aj s bicyklami a dole sme sa spúšťali po temto zjazde. Cesta hore trvala asi 20 minút a cesta dole asi 10. 

Aj keď som úplný začiatočník po dvoch kolách som jazdila viacmenej bez strachu. Na niektorých častiach som radšej zišla z bicykla dole, čo bolo omnoho nebezpečnejšie ako keby som to zjazdila, pretože zvrchu mohol ísť cyklista, ktorý by ma mohol nabrať. 

Výlet však hodnotím veľmi pozitívne. Som zástancom, že v živote treba vyskúšať všetko, aj takéto adrenalínove športy. Človek ich nemusí milovať alebo robiť každý deň, no mal by to skúsiť aspoň raz za život. 


Aquapark Corvinus - Veľký Meder (6.8.)

Tento aquapark je môj najbľúbenejší na Slovensku. Nachádza sa medzi Dunajskou stredou a Komárnom. Je známy vďaka Aquaparku Korvinus. Tvorcovia aquaparku použili legendu o havranovi a prsteni ako predlohu interiéru a exteriéru. 

Nachádza sa juhozápade a maďarskú menšinu je tam výrazne cítiť, pretože veľa zo stánkov vlastnia práve Maďari, avšak práve kvôli nim je tento aquapark taký úžasný. Ide tam najmä o pohodlie ľudí a biznisu sa o to viac darí. Je tam veľa trávnatej plochy, mnoho bazénov dnu aj vonku... s bratom sme mali zaplatenú aj tobogánovú vežu a vyskúšala som si doteraz nepoznané tobogány. Jedinou nevýhodou je, že vstupné je nízke, takže aquapark občas pôsobí ako geriatrické kúpele, no a povedzme si, že dôchodcom nevadí, čo si o nich druhí myslia, takže to občas nie je príjemný pohľad... 


Botanická záhrada - Bratislava (7. 8.)

Moja mamka miluje kvety a záhrady a my sa s ňou tak nejako vezieme. Mám rada prírodu a rastliny a v tento deň bolo príjemne teplo a všetko bolo krásne rokvitnuté. Obdivujem ľudí, ktorí sa o to starajú, pretože mne všetko zvädne. 


Olympíjsky festival v X-Bionic Sphere - Šamorín (7.8.) 

Potom, čo sme boli v botanickej záhrade sme sa ešte odviezli do Šamorína, konkrétne do športovo-rekreačného areáluX-Bionic Sphere, kde sa konal Olympíjsky festival. Na festivale boli prítomní paralympionici. Na tomto festivale prebiehali súťaže pre deti, ale s bratom sme neodolali a tiež si zahrali nejaké hry. Pri jednej z nich sme dokonca vyhrali ochutnávku rôznych Birell príchutí. Zaujímavá bola hra, v ktorej sme sa vozíčkom mali dostať pomedzi kužeľky na druhú stranu a späť na štart. Vyzerá to jednoduchšie, než to v skutočnosti je. Som rada, že som mala takúto skúsenosť, teraz už lepšie chápem koľko snahy a úsilia dávajú do Olympiády. 


Ako sa vám zatiaľ darí? Cestujete alebo skôr oddychujete?

0 comments