Potešte svojich blízkych z pohodlia domova

Ľudia sú vo svojej podstate veľmi spoločenský a potrebujú sa stretávať, rozprávať a cítiť kontakt toho druhého. Niekomu to naopak môže vyhovovať. Napr. ja sa takisto rada radím medzi introvertov, hoc som dosť ukecaná. Niekto mi k tomu raz povedal, že takýto ľudia sa nazývajú: "introverti, ktorí sa naučili byť extrovertmi". Tak už skúste sami posúdiť, či sa tento výrok trafil alebo nie. 

Dúfam, že ani vy ste nepodľahli depresiám, "ponorkovej nemoci", klaustrofóbii... Čas v karanténe neprospieva nášmu životu v mnohých ohľadoch, ale zároveň núti ľudí premýšľať odlišne ako doteraz. Spoločnosť sa čoraz prichádza so zábavnými a kreatívnymi spôsobmi ako sa meniacej dobe prispôsobiť. Aj ja sama by som chcela prispieť nápadmi ako by ste sa mohli priblížiť k vašim blízkym, ktorí sú zatvorení na inom mieste ako vy. 


1. Napísať list 

Spomeňte si na niečo výnimočné, čo pre vás niekto urobil, hoci to už bolo dávno. Napíšte mu ďakovný list a pošlite mu ho ako nečakané, zvláštne prekvapenie. 

Písanie listov sa stalo mojou veľkou vášňou. Najprv som písala listy pre deti v našej farnosti a neskôr som začala písať listy pre projekt Pošli dobro. O listoch som takisto začala písať veľa článkov v rubrike "Listy", v ktorej si viete prečítať o veľkom množstve inšpirácii. 


2. Poslať darček kuriérom

Môj ocko pracuje na západnom Slovensku, zatiaľ čo mi bývame na východe. Domov chodil iba na víkendy a nemohol s nami tráviť niektoré sviatky. Ešte pred covidom začal mamke posielať  napr. kytice kvetov a neskôr aj nám poslal cez špecializovanú firmu drobné darčeky. Podobne aj cez kníhkupectvo a cez množstvo ďalších firiem dokážete svojim "uväzneným" blízkym poslať drobnosť bez faktúry. Niektoré služby dokonca ponúkajú aj možnosť darčekového balenia. Je jedno, či pošlete darček na nejaký sviatok alebo ak chcete iného iba rozveseliť. Spôsoby sa dajú nájsť všade a veľmi ľahko a lacno. 


3. Vytvoriť nahrávku alebo video

Ak sa s niekým nechcete alebo nemôžete priamo porozprávať cez "live prenos", môžete niekomu vytvoriť krátke video alebo mu poslať nahrávku. Môže obsahovať milý odkaz, pieseň alebo to môže byť vtipné video ako trávite svoj voľný čas. 


4. Stráviť s ľuďmi čas online

Čas v online priestore nemusíte tráviť iba chatovaním na sociálnych sieťach. Cez rôzne aplikácie alebo programy spolu dokážete hrať hry alebo dokonca pozerať filmy. Ja a moji kamaráti si takto robíme filmové večery cez sociálnu platformu discord. Jeho užívatelia spolu môžu komunikovať prostredníctvom hlasových hovorov, videohovorov, textových správ, médií a súborov v súkromných chatoch alebo ako súčasť komunít nazývaných „servery“. Na jednom serveri si dokážete vytvoriť "diskusné fóra" na rôzne témy. Ak si niektorí kamaráti chcú písať o tom, čo robia, môžu tak urobiť v jednom virtuálnom priestore. V ďalšej podskupine jedného serveru môžu ľudia pozerať napr. film použitím zdieľanej obrazovky a zvuku. 


5. Spoločné výzvy

Čo môže byť zábavnejšie ak nie výzvy? Síce sa nemôžeme stretávať vo väčších skupinách, ale na individuálny šport sa vonku dá chodiť. Tak si skúste s kamarátmi urobiť výzvu napr. na počet krokov, koľko kto zabehne, schovajte v meste nejaký poklad, nechávajte si tajné odkazy ako za čias 2. svetovej vojny a podobne. 



Chýbajú vám vaši blízki? Ako sa s nimi snažíte zblížiť?

0 comments