Deň na tanieri podľa výživovej poradkyne - Január


Už dlho som si kládla tieto otázky: 
  • Kedy sa môj život zmenil k horšiemu?
  • Kedy som začala priberať?
  • Prečo som to dopustila?
  • Ako to zmením?
Nikdy som nebola dieťa, ktoré bolo tučné. Naopak. Behala som atletiku, tancovala, hrala som basketbal, futbal, bicyklovala som a potom prišla stredná škola. Donútila ma sadnúť na zadok a učiť sa. Mala som čoraz menej sily, chuti a energie a prestala som s akýmkoľvek pohybom. Namiesto toho som sa prejedala, čítala knihy a stala sa zástancom, že tie ma nikdy neodsúdili ako oblečenie, ktoré som potrebovala čoraz väčšie. Už minulý rok v marci som sa rozhodla zmeniť svoj životný štýl, ale až tento rok som urobila intenzívnejšie rozhodnutie. 

Od Nového roka začínam s novým stravovacím plánom od výživovej poradkyne. O jednotlivé recepty sa chcem podeliť s vami, od raňajok až po večeru. Dozviete sa o dobe prípravy, ingredienciách aj postupe prípravy, avšak nutričné hodnoty som neuviedla, pretože sú stanovené v závislosti od mojej terajšej váhy na cieľovú, výšky, veku, pohlavia a ďalších faktorov. 

Nástup na jedálniček: 
Štartovala som detoxom, na ktorý som vôbec nebola zvyknutá, ani som ho nikdy predtým neskúšala. Tri dni som na raňajky mala iba ovsené vločky s ľanovými semienkami s postrúhaným jablkom. Zvyšok dňa som pila šťavy s vyšším pomerom zeleniny ako ovocia. Boli to pre mňa najťažšie tri dni v mojom doterajšom živote. Vločky som nikdy nemala rada a asi s k nim cestu ani nenájdem. Už po dvoch dňoch som bola štiav taká "prejedená", že som horko-ťažko vydržala tretí deň. Zaprisahala som sa, že buď nebudem jesť nič alebo sa normálne najem. Posledný deň detoxu som zvládala tak nejako v mrákotách. Nemala som energiu vyliezť z postele. 
Dnešný deň je pre mňa teda časom hojnosti a vykúpenia! 

RAŇAJKY: Banánovo-jahodový nápoj 
Doba prípravy: 5 min 
Ingrediencie: 
  • banány 
  • mlieko polotučné 
  • jahody záhradné 
  • med 
  • tvaroh jemný hrudkovitý 
  • (stévia)
Postup prípravy: Ovocie spolu s mliekom a ostatnými prísadami rozmixujte a nápoj vypite. Ďalšie 
 

DESIATA - Tvarohová pena
Doba prípravy: 5 minút
Ingrediencie: 
  • maliny
  • tvaroh ručný hrudkovitý
  • goji - kustovnica čínska (sušená)
Postup prípravy: Všetky ingrediencie vložte do mixéra a pomixujte, pridajte podľa potreby vodu


OBED - Grécky šalát
Doba prípravy: 20 minút
Ingrediencie: 
  • olivy zelené marinované
  • paprika zeleninová 
  • rajčiny 
  • uhorky 
  • balkánsky syr 
  • bulgur (neuvarený) 
  • morčacie prsia bez kostí
Postup prípravy: Zeleninu a balkánsky syr nakrájajte na kocky. Pridajte uvarenú prílohu, pokvapkajte olivovým olejom a podávajte. Ak uvádza recept, pridajte na kusy nakrájané uvarené mäso.


OLOVRANT - Pyré z manga a ľadového šalátu
Doba prípravy: 5 minút
Ingrediencie: 
  • mango
  • ľadový šalát 
  • slnečnicové semená 
  • jogurt biely (max. 0,3 % tuku)
  • mandle
Postup prípravy: Mango, ľadový šalát a slnečnicové semienka rozmixujte na hustý krém, primiešajte jogurt a posypte rozdrvenými mandľami.


VEČERA - Cesar šalát s jogurtom
Doba prípravy: 20 minút
Ingrediencie: 
  • miska objem ľadový šalát 
  • kuracie prsia bez kostí
  • olivový olej 
  • bageta špaldová 
  • jogurt biely (max. 0,3 % tuku)
  • strúčik cesnak 
  • sójová omáčka 
  • citrónová šťava
Postup prípravy: Na suchej panvici opražte na kocky nakrájané pečivo. Keď ste s krutónmi spokojný, presypte ich do misky. Ak sa vám zdá, že je pečiva veľa, zvyškom môžete šalát zajedať. Mäso umyte, osoľte, okoreňte a nakrájajte na kocky. Na panvicu pridajte olej a do rozpáleného oleja dajte opiecť mäso. Pred dokončením k mäsu pridajte aj nakrájaný cesnak, chute sa tak lepšie spoja. Medzitým si pripravte jednoduchú zálievku - do misky dajte jogurt (prípadne smotanu), citrón, sójovú omáčku, a ak recept uvádza aj horčicu. Všetko spolu premiešajte. Na tanieri servírujte umytý šalát, posypte krutónmi a opečeným mäsom. Pokvapkajte pripravenou zálievkou, a ak recept uvádza, posypte parmezánom.

 


Máte tento rok nejakú chudnúcu výzvu?

0 comments