Obľúbené príspevky

pondelok, marca 18, 2024

pondelok, marca 18, 2024

Čo ma naučili knihy od Julie Caplinovej?

Každý pozná knihy od Julie Caplinovej a stále tvrdím, že ich ľudia buď nemajú radi alebo ich milujú. Prvú knihu som si kúpila Kaviareň v Kodani, pretože som Dánsko sama navštívila a odvtedy som prečítala už ďalšie (Pekáreň v Brooklyne, Hrad v Škótsku,  Domček v Írsku...) a zistila som, že Julie Caplinovej sa podarilo ma mnoho vecí naučiť. 

  • Láska k rodine a medziľudské vzťahy: Autorka často zdôrazňuje lásky a medziľudských vzťahov, ako sú priateľstvo, rodičovská láska, láska medzi členmi rodiny alebo tolerancia voči ľuďom, ktorí nám až tak sympatickí nie sú. 
  • Cestovanie a objavovanie sveta: Keď som cestovala do portugalska alebo do Dánska, šetrila som si balík peňazí, ktorí som si na cestu vyhradila. Až potom som si prečítala knihy od Caplinovej a uvedomila som si, že šetriť by som mala doma, ale nie na výlete. Mala by som ochutnať čo najviac miestnych jedál, mala by som ochutnať ich kávu a zmrzlinu... Skrátka si z cestovania užiť čo najviac. 
  • Vyhľadávanie radosti a pozitívneho vnímania: Jej príbehy často obsahujú prvky humoru a radosti, napríklad vtedy, keď v knihe Hrad v Škótsku, Xanthé vyvesila na žrď pirátsku vlajku. Postavy ma inšpirujú k tomu, aby som aj ja hľadala pozitívne stránky života, aj keď narazím na ťažkosti. Nie všetko sa v živote vyrieši tak ľahko ako v knihách, no ak tomu budeme veriť, prenesie sa to aj do skutočnosti. 
  • Seba poznanie: Nie len pri Caplinovej, ale v každej knihe ide o výraznú zmenu postáv v priebehu deja. Postavy od Caplinovej väčšinou nachádzajú novú lásku, menia prácu, robia veci, ktoré bežne nerobia a vedú ich k tomu rôzne motívy... 
  • Rovnováha medzi prácou a osobným životom: Mnohé postavy hľadajú vo svojom živote rovnováhu. Prinútilo to aj mňa samú pochopiť, že je čas pracovať a je čas oddychovať a myslieť pritom na seba. To mi pomohlo z
  • Sila pozitívnej mysle: Postavy v jej knihách často nasledujú svoje sny a túžby, aj keď im "osud" alebo "daná situácia" nepraje. To nám môže pripomenúť aké dôležité je nasledovať svoje vášne, túžby a sny a robiť to, čo nás napĺňa štastím. 
  • Láska k jedlu a nápojom: Julie Caplinová má zvláštny dar opísať jedlo a nápoje tak, akoby ste ich mali priamo v ústach alebo na stolíku pred sebou. Popisuje jedlá, o ktorých som dovtedy ani nepočula a sú typické pre dannú krajinu. Môžeme sa nechať inšpirovať k receptom na varenie. 
  • Hygge: Aj keď sa iba jedna kniha odohráva v Dánsku a je o hygge, aj vo všetkých ostatných Julie často opisuje útulné a príjemné prostredie ako sú malé a kúzelné kaviarne, chaty, domčeky... Tieto popisy evokujú pocity hygge, keďže sa zameriavajú na vytvorenie atmosféry, ktorá je teplá, priateľstvá a pohodlná. 
  • Podpora osobného rastu:  
  • Oceňovanie jedinečnosti kultúr: 
  • Estetické vnímanie: Autorka v knihách oceňuje architektúru, dizajn, má zmysel pre detaily... 


Naučili vás jej knihy niečo alebo ju považujete za B-éčkovu autorku? 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár...

Copyright © Vynimocna , Blogger