Bola som na Sashe v tržnici


Ísť na Sashe v tržnici bol môj veľký sen. Tento rok sa mi to konečne podarilo byť v tom istom čase v Bratislave. Stará Tržnica sa na tri dni premenila na miesto plné energie a lásky k ručnej práci, lokálnej výrobe, slow fashion, handmade... Počas podujatia sa pred tržnicu navyše konal Street Food festival. 


Čo je Sashe v tržnici? 

Sashe.sk je internetová stránka, ktorá je určená tvorcom domácich, ale veľmi profesionálnych, produktov, či už ide o oblečenie, jedlo, kozmetiku, topánky, papiernícke potreby, obrazy, dekorácie... Nájdete tam skrátka všetko! Každý produkt je starostlivo vytvorený slovenskými (alebo už možno aj zahraničnými) maloobchodníkmi, ktorí chcú prezentovať svoju ručnú výrobu. 

Sashe v tržnici je živá verzia stránky, kde si záujemci môžu výrobky chytiť do ruky, ovoňať, ochutnať a presvedčiť sa, že to, čo je ponúkané na internetových strankach je skutočne tak kvalitné ako to prezentujú online. 


1. Adelain Flower Art (obrazy zo sušených kvetov)

Adelain Flower Art sa mi zapáčilo hneď na prvý pohľad. Boli to sklenené obrazy plné sušených kvetov. Najmä jeden obraz sa mi páčil. Bola to klasická obálka na posielanie listov, z ktorej vychádzali kvety... Presne tento obraz si aj ja kreslím na svoje pohľadnice a do zošitov... Hovorila som si, že sa po neho vrátim, ale zabudla som, no dúfam, že autorka týchto obrazov ešte nejaký podobný bude mať. Obrazy tejto značky pôsobia naozaj úžasne a určite sa vyjímajú na stene každého milovníka rastlín, bylín a záhrad. 


2. Brmba (Bižutéria)

Táto značka vyrába okrem náušníc aj nekonvenčné minimalistické brošne ručne maľované na zmršťovacej fólii. Keď som sa tvorkyne pýtala na materiál, prirovnala to k fimo hmote, no keď som si o tomto materiály zisťovala na internete, obrázok si nakreslíte vo väčšom formáte a dáte ho do rúry, kde sa vám zmenší na veľkosť kľúčenky alebo šperku. Samozrejme, že značka Brmba tieto brošňe ďalej upravuje, aby boli kvalitnejšie. 


3. By heart project (Akvarelové printy + oblečenie)

S touto slečnou som sa stretla na celoslovenskom stretnutí organizácie, kde pôsobím ako dobrovoľník. Bola som na jej akvarelovom worshope, kde nás učila maľovať jednoduchý eukaliptus a základy kaligrafie. Moja kamarátka si na tomto celoslovenskom podujatí kúpila jej akvarelové printy, aby si ich prilepila na stenu. Okrem akvarelových printov s rôznymi (i kresťanskými) nápismi vyrába aj minimalistické oblečenie. Z autorky je cítiť veľký pokoj a kresťanská viera. Môže byť hrdá na to, čo dosiahla a aká je. 


4. Jaja.land (hračky + vankúšiky)

Značka, ktorá je zameraná na výrobky pre deti, no autorské ilustrácie a ekologické potlače sú tak zaujímavé, že prilákajú prakticky kohokoľvek. 


5. Katya Dyzajn (Hračky)

Tento stánok ma takisto zaujal na prvý pohľad. Nič podobné som nikdy nevidela. Detské výtvarné kufríky plné maličkého nábytku a krásnych látkových, štrikovaných alebo plstených zvieratiek s príslušenstvom. Jedna pani čo pri tomto stánku stála si tieto výtvory fotila a tak som neodolala a vyfotila si ich tiež. Ťažko povedať či by deti ocenili tieto zvieratká a tvrdú prácu, ktorá za nimi stojí, ale kúpila by som si to minimálne pre seba ako dekoráciu. 


6. Korkii (Vecičky pre deti z korku)

Neviem či som si túto značku vôbec všimla na Sashe v Tržnici, ale pri prezeraní na internete ma zaujal materiál, z ktorého táto značka čerpá. Ako už názov napovedá ide o korok: korkové hračky, podložky, stoličky, šnúrky... 


7. Locaki (Oblečenie)

Portfólio tejto značky na Sashe nie je veľké, ale umýsel dvoch tvorkýň - sestier, je veľmi dobrý. Locaki je "bezpečná" móda pre deti. Na každé tričká, nohavice, bundy pridávajú reflexné prvky, ktoré žiaria ako lampa a vaše deti sú pri hre potme alebo zhoršenom počasí viditeľnejšie. 

Na Sashe v Tržnici by som si túto značku možno ani nevšimla, keby okrem detského oblečenia nevystavovali aj športové pánske tričká. Môj brat si nakoniec jedno kúpil a tažko povedat, či ho presvedčil moderný dizajn zdigitalizovanej malby tatranskeho sedla, talianská látka alebo fakt, že z tej istej talianskej látky šijú dresy pre cyklistu Petra Sagana. Na chrbte má tričko reflexný prvok, neodmysliteľný od značky Locaki. 


8. GNatural (Obliečky na vankúše + svietniky)

GNatural tvoria manželia Zdenka a Rudo, ktorí sa svojou prácou navzájom dopĺňajú. Na Sashe sme s bratom v tomto stánku kúpili obliečku na vankúš ako darček pre našu mamku a obaja tvorci nám trpezlivo a s láskou ukázali všetky obliečky, ktoré majú. Po Sashe som začala sledovať aj ich instagramový profil a musím uznať, že ich značka naozaj vychádza z toho, čím žijú, čo majú radi a v čo veria. 


9. Musk (Kozmetika)

Značka Musk predáva kozmetiku a na Sashe som ohmatala a ovoňala všetky ich mydlá a šampóny, ktoré mali vystavené. Okrem vône som obdivovala aj voľbu prísad, dizajn a ich autorský obal na suché šampóny s vysúvacím patentom. 


10. Peace-menká (printy, obrazy, pohľadnice, poháre...) 

Opäť platí to, čo pri značke Korkii, túto značku som si na Sashe ani nevšimla, no v online priestore ma zaujal názov, fotky autorky aj jej kniha. Značka vznikla spontánne ako profil na instagrame a autorkyna láska k písaniu, tvorbe básni a hre so slovami. Od ostatných podobných značiek a strániek u mňa opäť vyniká kresťanskou vierou. 


Zo Sashe v Tržnici sme si nakoniec odniesli obliečku na vankúš pre našu mamku od GNatural, športové tričko pre brata od Locaki a fakt, že kvalitné veci nie sú lacné. Nie je jednoduché tvoriť a prezentovať svoju značku v dnešnom uponáhľanom svete. Tvorci musia čeliť konkurencii v podobe obchodných reťazcov a ich lacnému tovaru. Najmä v čase finančnej inflácie sa potom ťažko rozhoduje o tom, či uprednostniť lokálnu výrobu alebo nízku cenu. 

 

Všetkým tvorcom z celej duše držím prsty, aby ich značka bola žiadaná,  aby mali stále veľa inšpirácie tvoriť nové a neopozerané produkty, ktoré si stále držia svoju kvalitu. 


0 comments