Obľúbené príspevky

pondelok, marca 22, 2021

pondelok, marca 22, 2021

Covid-19 bol aj pozitívny

Žili sme si spokojne, kým sa z Číny neprisťahoval nový sused Covid a usadil sa v byte číslo 19. Už rok žijeme s "prácou jeho firmy", ktorá sa za pár dní rozrástla do celého sveta. Čo ma to naučilo?


1. Trávim čas s rodinou

Niežeby som predtým nechcela byť s rodinou. Naopak, vždy ich uprednostním pred kamarátmi. Chodili sme spolu na návštevy k starým rodičom, opekali sme na záhrade, cestovali, ale doma si šiel každý po svojom, zatvorili sme sa do svojich izieb a zostali izolovaní. 

Až keď prišla pandémia začali sme sa viac "stretávať" v obývačke, hodnotiť situáciu a komentovať kroky vlády. Môj tatik zostal po viac ako desiatich rokoch tri mesiace doma a bol to úžasný čas. Veľa sme sa rozprávali o škole, knihách, keď sa oteplilo začali sme prácu na záhrade. Podobne to bolo s bratom. Niektoré dni sme sa takpovediac skoro nevideli. On odchádzal na prax ešte skôr, než som sa ja vôbec zobudila. Popri škole som riešila veľa voľnočasových aktivít, takže niektoré dni som trávila čas doma doslova z postele do postele. Keď sme obaja nechodili do školy, začali sme dni tráviť filmovými a seriálovými maratónmi, hraním kariet a šípok (ktoré mimochodom roky viseli na stene bez dotknutia).

"Reštart" ma naučil, že dôležité nie sú iba chvíle s rodinou na výletoch, ale hlavne momenty, ktoré prežívame doma v spoločnosti svojich najbližších. 


2. Plním si sny

Už vyššie som spomenula svoje úspechy ako sú články vydané v časopise, ponuka na spoluprácu, chudnutie a v neposlednom rade je to aj ďalší posun v mojej dobrovoľníckej činnosti. 


3. Píšem tento blog

Mala som už veľa blogov, na blog.cz som mala stránku aktívnu päť rokov, ale zastarala platforma pomaly končila svoju dráhu a musela som prejsť na modernejšiu. Vynorila sa tiež myšlienka písať o nekonvenčnej téme akou je viera v Boha a bolo to úžasné rozhodnutie. Poslala som niekoľko článkov do časopisov a vydali mi ich, takže písanie o náboženstve má pre mňa odrazu väčší posun, než som si na začiatku myslela. Ďalším míľnikom je pre mňa ponuka na spoluprácu od českej firmy. 

 

4. Cvičím, zdravo sa stravujem a varím

Všade na internete vidíte ako sa ľudia snažia byť zdraví a štíhli, presadzujú zdravý životný štýl, ale potom sú tu tiež dievčatá, ktoré sa možno potykajú s nadváhou, ako ja, nevedia si nájsť vlastný spôsob, pretože informácii je príliš veľa a do toho vojdú ďalšie nepredvídateľné okolnosti. 

Na Vianoce som si poprosila flexibilný stravovací plán od výživovej poradkyne. Pre niekoho to môže byť obrovská investícia zaplatiť si najvyšší druh, ktorý obsahuje nie len jedálniček, ale aj analýzu doterajšieho stravovania a diagnózu môjho zdravotného stavu. Po komunikácii s výživovou poradkyňou plán chudnutia odštartoval presne 1. januára. Najhoršie zo všetkého boli prvé tri dni prísneho detoxu. Potom nasledovala už iba príjemnejšia časť. Zdravé varianty klasických domácich jedál päť krát do dňa v menších porciách a každodenné cvičenie. Za necelé tri mesiace som schudla desať kíl. Pre niekoho to môže byť málo, ale pre mňa je to úžasný pokrok. 

Viac si o tom môžete prečítať v sérii "Deň na tanieri podľa výživovej poradkyne". Na konci každého mesiaca na tomto blogu zverejňujem článok s receptami a k tomu nejaký denníkový úvod a ďalšími radami pre vás. 


5. Mám väčšiu sebadôveru

Ak sa niektoré skutočnosti človeka dajú do pohybu k lepšiemu, zmení to hlavne jeho myslenie. Keď sa mi darí, nespolieham sa na to, že sa stratím v úzadí, nemám problém prednášať a obhajovať svoje názory pred ostatnými spolužiakmi, kamarátmi, učiteľmi, nehanbím sa za to ako vyzerám, verím svojim kvalitám, rozvíjam svoje schopnosti a snažím sa získavať čo najviac vedomostí. 

 


Čo vás pandémia naučila?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár...

Copyright © Vynimocna , Blogger