Obľúbené príspevky

pondelok, marca 21, 2022

pondelok, marca 21, 2022

4 - Knihy pre deti i dospelých

Máme tú poslednú a veľmi stručnú časť. Ďakujem veľmi pekne za to, že ste si prečítali obsah aspoň niektorých kníh. Ak vás zaujali, neváhajte mi napísať komentár, ja si vaše názory a postrehy veľmi rada prečítam, pretože každý človek je iný a páči sa vám niečo iné a možno vy si všimnete niečo, čo som si ja predtým nevšimla a pomôžete mi lepšie pochopiť dielo, ktoré sa mne ani tak veľmi nepáčilo. 

16. Peter Pan - James Matthew Barrie

K tomuto sa netreba viac vyjadrovať.


17. Dievčatko Momo a stratený čas (Hodinový kvet) - Michael Ende

Dielo je o dievčatku Momo, ktoré v podstate prišlo odnikiaľ, ale získalo si okolo seba mnohých priateľov s rozličnými osudmi a vlastnosťami. Je písaná veľmi "snovo", nadnesenie a miestami až rozprávkovo. Práve rozprávky zaberajú zbytočne veľa priestoru v obsahu. Veľmi veľké filozofické úvahy začnú na základe rozprávanej rozprávky, ktorá s hlavnou dejovou líniou absolútne nesúvisí a na konci týchto "minirozprávok" stratíte niť o čom vlastne bola pointa. V druhej polovici bola kniha oveľa zaujímavejšia, pretože sa v nej schyľovalo k záverečnému boju proti mužom v šedých oblekoch, ktorí ľuďom kradli čas.

Túto knihu som si z textu previedla na "audioknihu" a musím povedať, že zo začiatku pre mňa kniha nedávala žiadny zmysel. Púšťala som si to večer pred spaním a mnohokrát som pri tom skutočne zaspala, pretože bolo ťažké sa na obsah sústrediť. Keď som sa po istom čase konečne zorientovala v celom deji, s veľkými očakávaniami som čakala, čo sa odohrá.


18. Môj dedko je čerešňa - Angela Nanettiová

Táto kniha pre mňa bola veľmi emocionálne vyčerpávajúca. Ako som v niektorých článkoch spomínala, obdobie od Vianoc až po koniec roka 2021 pre mňa bolo naozaj ťažkých, babka na tom nebola zdravotne veľmi dobre a táto kniha, ktorá rozoberá vzťah chlapca s jeho starými rodičmi bol pre mňa naozaj len ďalší uhlík do ohňa. Ja sama by som túto knihu volila pre každé dieťa, ale vyhla by som sa jej čítaniu, keď dieťa, ale aj dospelý človek prežíva vypätú rodinnú situáciu.


19. Tu sme. Poznámky k životu na planéte Zem - Oliver Jeffers

Veľmi krátka kniha. Názov knihy je asi dlhší, než jej samotný obsah.Otec píše svojmu synovi, čo všetko by mal vedieť o planéte Zem. Na každú stranu knihy pripadala stručná veta a veľké ilustrácie. 


20. Stratená vec - Shaun Tan

Dielo autora Shauna Tana určite patrí do modernej avantgardnej literatúry. Miestami je písaná ako beletria, miestami je skôr komiksom a človek musí zapojiť všetky svoje zmysli, aby zlepil dokopy nejaký príbeh. Budem parafrázovať autora knihy, ktorý na jej konci sám uvádza, že táto kniha nemala byť o ničom a nechcela nič dôležité povedať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár...

Copyright © Vynimocna , Blogger