Obľúbené príspevky

pondelok, marca 14, 2022

pondelok, marca 14, 2022

3 - Knihy pre deti i dospelých

Vitajte už pri treťom diele tohto marcového "seriálu". Toto je predposledná časť, v ktorej vám prinesiem ďalšie knihy, ktoré som musela prečítať v rámci povinného čítania na vysokej škole. Rozplakali ma aj rozosmiali a zanechali vo mne širokú škálu pocitov. Presne také by aj mali byť.


11. Chlapec na vrchole hory - John Boyne

Táto kniha je od autora knihy Chlapec v pruhovanom pyžame a hovorí o veľmi náročnej téme, ktorá je spracovaná takým dobrý štýlom, že sa číta jedným dychom. Je o chlapcovi Pierotovi, ktorého si k sebe zobrala teta do domu na vrchole hory. Pre milovníkov histórie bude názov Berghof veľavravný, pre menej oboznámených, medzi ktorých som sa radila aj ja, je to v podstate letné sídlo Adolfa Hitlera. V tomto románe sa teda malý chlapec Pierrot skamaráti s Hitlerom a chce sa mu čo najviac vyrovnať. Autor celú knihu popisuje s takou detskou nadnesenosťou, že v niektorých prípadoch skutočne veríte, že Adolf má srdce a neustále si musíte pripomínať, kto to vlastne bol a čo vykonal. Najsilnejší moment prišiel asi v strede knihy a až do konca knihy človek zostáva v napätí, čo sa s Pierrotom stane potom.


12. Čarodejník z krajiny Oz - Lyman Frank Baum

Je to klasika akú pozná každý z nás. Dorotka sa so svojim psíkom Totom ocitá v zvláštnej krajine, stretáva sa s dobrou čarodejnicou, ktorá jej povie, že Dorotka zabila zlú čarodejnicu a teraz a musí dostať k čarodejníkovi, ktorí ich pošle domov. Počas cesty po žltej tehlovej ceste Dorotka stretáva svojich ďalších kamarátov. Kniha sa mi čítala pomerne ťažko a zdĺhavo. Mala som verziu, v ktorej boli krásne ilustrácie a tie ma zaujali omnoho viac ako samotný text. Avšak pre deti alebo ľudí, ktorí v živote o Čarodejníkovi z krajiny Oz nepočuli to také nudné byť nemusí.


13. Rozprávky - Hans Christian Andersen

Ďalšia klasika, ktorú pozná každý v rôznych obmenách. Tie skutočné rozprávky od Hansa Christiana Andersena niekedy končili dobre, inokedy zle... Niesli v sebe veľké ponaučenie a posolstvo a bolo to veľmi milé a ľahké čítanie. Jeho rozprávky som si postupne čítala jednu alebo dve za deň a tak mi to úplne vyhovovalo.


14. V zrkadle, v záhade - Jostein Gaarder

Autor tejto knihy je veľmi teologicky a filozoficky zmýšľajúci človek, ale zároveň vo svojej knihe udržiaval dobrú hladinu jednoduchosti pre akýkoľvek typ čitateľa. Obsahom tejto knihy je, že sa umierajúce dievčatko Cecília začne stretávať s anjelom Azrielom. Obaja si navzájom predávajú informácie o pozemsko a nadpozemskom živote a mnoho z informácií, ktoré v knihe zaznievajú určite stoja za zamyslenie pre veriacich i neveriacich. Nemôžem povedať, že som nepreskočila žiadnu pasáž, ale rozhodne sa táto kniha čítala omnoho ľahšie, než som čakala. 


15. Teseus a Ariadna - Beata Panáková

Nikomu to nehovorte, ale túto knihu som v skutočnosti ani neprečítala. Mala som a naozaj som čítala asi do stredu tejto knihy, ale veľmi rýchlo som pochopila, že je to len predĺžená beletrizovaná verzia legendy o antickom hrdinovi. Rovnakú verziu, ale omnoho rýchlejšie si prečítate na wikipédii. Ak však máte radi takéto antické bájky, táto kniha je rozhodne správnou voľbou pre vás, pretože v porovnaní s inými hrdinami je Teseus trochu menej známou postavou, ktorá si však zaslúži rovnako veľa pozornosti. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár...

Copyright © Vynimocna , Blogger