Prečo všetci píšu o kozmetike a ja nie?

Keď som sa ponorila do sveta blogovania, začala som si všímať jednu vec: kozmetika je kráľovnou obsahu. Každý druhý blog, ktorý je zdánlivo venovaný "životnému štýlu" je vlastne venovaný líčidlám, skincare rutinám, recenziám na produkty a najnovším trendom. Kamkoľvek sa pozriem, vidím krásne naaranžované fotografie lesklých fliaš, paletiek a rúžov. A tak som sa sama seba začala pýtať: prečo píšu všetci o kozmetike a ja nie?

Keď premýšľam o tom, prečo sa tak veľa blogerov rozhoduje písať práve o kozmetike, prichádzam na niekoľko dôvodov. Kozmetika je vizuálne atraktívna a ponúka nekonečné možnosti na tvorenie obsahu – od recenzií, cez tutoriály až po zdieľanie osobných skúseností. Navyše, v dnešnom svete, kde sú vizuálne sociálne siete ako Instagram či TikTok na vrchole popularity, je obsah súvisiaci s krásou jednoducho veľmi dobre prijímaný. Je to téma, ktorá ľudí priťahuje a zapája.

Nejde o to, že by som kozmetiku nemala rada. Dokonca mám svoju obľúbený krém, na ktorý nedám dopustiť, a tiež si viem vychutnať vôňu parfému, ale keď príde na písanie, jednoducho to nie je téma, ku ktorej by som sa prirodzene vracala. Možno preto, že pre mňa kozmetika nikdy nebola ústredným bodom môjho života, ale skôr malou súčasťou celého obrazu. Je to niečo, čo ma baví iba trochu a nevnímam to ako jadro toho, kto som a čo chcem so svetom zdieľať. Pre mňa je blogovanie o niečom inom. Je to priestor, kde sa môžem zamýšľať nad vecami, ktoré ma naozaj fascinujú – či už ide o vnútorný svet človeka, hľadanie zmyslu, osobné zážitky, alebo otázky, ktoré sa týkajú toho, kto sme a kam smerujeme. 

Mojou vášňou je hľadať hĺbku tam, kde sa na prvý pohľad zdá, že žiadna nie je. Píšem o tom, čo ma zamestnáva v hlave a srdci, o veciach, ktoré mi nedajú spať. Chcem sa podeliť o svoje myšlienky a skúsenosti, ktoré možno nie sú také lesklé a oku lahodiace ako nový highlighter, ale majú pre mňa obrovský význam. Práve toto dôvod, prečo nepíšem o kozmetike. Pretože pre mňa blogovanie znamená ísť hlbšie, ísť tam, kde veci nie sú vždy jednoduché a krásne. Možno by môj blog mal viac návštev, keby som začala písať o makeupe alebo skincare, ale stratila by som tú autenticitu, ktorá je pre mňa kľúčová.

Takže, aj keď sa možno nikdy nestanem beauty blogerkou, som rada, že som našla svoj hlas a svoj priestor. A ak to znamená, že môj blog nebude plný farebných fotografií a produktových recenzií, som s tým úplne v poriadku. Pretože to, o čom píšem, je pre mňa pravé a skutočné. A to je niečo, na čom mi záleží oveľa viac než na tom, či dokážem nájsť ten správny odtieň rúžu.


Čo si myslíte vy?

0 comments