Obľúbené príspevky

pondelok, decembra 26, 2022

pondelok, decembra 26, 2022

Ako urobiť zhrnutie roka a nastaviť si nové ciele

Zhrnutie starého roka a nastavenie si nových cieľov je dôležitým krokom na začiatku nového roka, aby ste mohli posúdiť, čo ste dosiahli, a plánovať budúce kroky. Tu je niekoľko krokov, ako to urobiť:


1. Zhrnutie starého roka:

  • Prehodnotenie cieľov: Prejdite si svoje ciele z minulého roka a zhodnoťte, ktoré ste dosiahli a ktoré nie.
  • Hodnotenie úspechov a prehier: Urobte si bilanciu. Oceňte všetky svoje úspechy a tiež sa zamyslite nad tým, čo by ste mohli urobiť inak v prípade neúspechov.
  • Analyzujte lekcie: Rozmýšľajte o tom, čo ste sa naučili počas minulého roka. Boli tam nejaké prekážky, ktoré ste prekonali, alebo nejaké momenty, ktoré vás posilnili?
  • Zbierka spätných väzieb: Ak máte spätnú väzbu od kolegov, priateľov alebo rodiny, zhodnoťte ju. Môže vám to pomôcť lepšie pochopiť svoje silné a slabé stránky.


2. Nastavenie nových cieľov:

  • Vizualizácia: Predstavte si, kde by ste chceli byť na konci nového roku. Je to v kariére, vzdelávaní, osobnom rozvoji alebo zdraví? Vytvorte si mentálny obrázok svojho ideálneho ja - Visionboard. 
  • SMART ciele: Stanovte si SMART ciele - ciele, ktoré sú Špecifické, Merateľné, Dosiahnuteľné, Relevantné a Časovo obmedzené. Napríklad: "Do konca roka schudnúť 5 kilogramov" alebo "Nájsť novú prácu do šiestich mesiacov".
  • Rozdeľte ciele: Veľké ciele rozdeľte na menšie, konkrétne úlohy alebo kroky. Toto vám pomôže udržať sa motivovaným a sledovať svoj pokrok.
  • Plánovanie: Vytvorte si plán alebo harmonogram, ako dosiahnete svoje ciele. Uistite sa, že máte vytvorené konkrétne kroky a termíny pre ich dokončenie.
  • Zapojte sa do akcie: Začnite s prvými krokmi hneď na začiatku roka. Nečakajte na "dokonalý" moment; začnite pracovať na svojich cieľoch teraz.
  • Pravidelné hodnotenie: Nastavte si čas na pravidelné hodnotenie svojho pokroku. To vám umožní prispôsobiť si svoj plán podľa potrieb a situácie.


Ja som sa tento rok rozhodla odpovedať si na tieto otázky, ktoré mi pomohli zhrnúť starý rok a dať si ciele na nový rok: 


 ZHRNUTIE STARÉHO ROKA:

  • Aký bol môj vzťah k Bohu? Rástol alebo upadal?
  • Ako som vnímala svoju každodennosť?
  • Aké boli moje vzťahy v roku 2021? Ktorým som venovala pozornosť a ktorým naopak nie?
  • Čoho som mala nedostatok a čoho nadbytok?
  • Ktorých 5 slov opisuje môj rok 2021?
  • Ktorých 5 čností ma v minulom roku najviac bavilo?
  • V čom som sa oproti minulému roku zlepšila?
  • Čo som si v roku 2021 kúpila a čo z toho som aj skutočne potrebovala?
  • Na čo som za rok 2021 najviac pyšná? 
  • Ako sa mi darilo s mojim slovom roka, ak som si ho stanovila?
  • Ktoré najväčšie požehnanie vnímam vo svojom živote v roku 2021?

CIELE NA NOVÝ ROK:
  • Aké slovo roka si zvolím tento rok?
  • Ako chcem tento rok zmeniť svoj vzťah k Bohu?
  • Ako sa o seba chcem starať?
  • Ako túžim rozvíjať svoje vzťahy?
  • Aké mám plány pre svoje (naše financie)?
  • Čo nové sa chcem v roku 2022 naučiť?
  • Čo si prajem zažiť v roku 2022

 

Pamätajte, že nastavenie cieľov je proces, ktorý vyžaduje trpezlivosť a pružnosť. Je prirodzené, že sa veci môžu zmeniť a je dôležité byť pripravený na prispôsobenie svojho plánu podľa aktuálnych okolností a potrieb. Zrekapitulujte si, čo ste zažili a čo nové by ste chceli zažiť. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za komentár...

Copyright © Vynimocna , Blogger