Ryder Carroll - Metóda Bullet journal

Od tejto knihy som veľa očakávala, ale zamerala som sa skôr na tú kreatívnu stránku ako na systém ako lepšie organizovať svoje veci a dosiahnúť tak čo najviac cieľov. Tento rok som sa ku knihe vrátila a má pre mňa iný (ten správny) význam. 

V tejto knihe autor Ryder Carroll nielen že predstavuje základné princípy bullet journalingu, ale ponúka čitateľom aj hlbší pohľad do jeho filozofie organizácie a produktivity. Jednou z najvýraznejších vecí, ktoré Carroll zdôrazňuje, je dôležitosť prispôsobenia si metódy bullet journalingu podľa vlastných potrieb a preferencií. Carrollova kniha je preto nielen praktickým návodom, ale aj inšpiráciou na začatie vlastného bullet journalu. Ak práve nemáte po ruke túto knihu, môžete si prečítať moje články v rubrike. 

Jedným z aspektov, ktorý sa mi na knihe najviac páčil, bol spôsob, akým autor zdieľa svoje vlastné skúsenosti a príbehy, čo vlastne stálo za vznikom "BUJO". Okrem toho, že poskytuje konkrétne tipy a triky, Carroll tiež reflektuje o vplyve bullet journalingu na jeho vlastný život a ako mu pomohol zvládnuť stres a chaotický životný štýl.

Ďalším silným bodom knihy je jej prístupnosť. Carroll píše jasne a sústredene, čo robí knihu ľahko čitateľnou aj pre tých, ktorí nemajú predchádzajúce skúsenosti s bullet journalingom. Kniha je tiež dobre štruktúrovaná, pričom každá časť je logicky usporiadaná a poskytuje čitateľovi postupný pokrok od základov až po pokročilé techniky.

Napriek všetkým jej pozitívam, však musím uviesť, že táto kniha nie je pre každého. Pre tých, ktorí preferujú digitálny spôsob organizácie, môže byť bullet journaling príliš manuálny a časovo náročný. Taktiež som mala pocit, že zatiaľ čo autor vychádza najmä z minimalizmu, ľudia na pintereste zdieľajú strany zo svojich zošitov plných samolepiek, nápisov, kaligrafie... Možno je to aj tým, že Ryder Carroll (je muž) sa snaží robiť veci čo najjednoduchšie a najpriehľadnejšie, zatiaľ čo mi ostatní si BUJO užívame hlavne kvôli tvorivosti. 

 Avšak pre tých, ktorí hľadajú spôsob, ako sa viac pripojiť k svojim myšlienkam a cítiť sa viac sústredení v digitálnom svete, je táto kniha nevyhnutnou prečítaním.

Celkovo je "Bullet Journal: Metóda organizácie pre lepší život" od Rydera Carrolla neoceniteľným zdrojom pre každého, kto sa chce naučiť lepšie sa organizovať a sústrediť sa na to, čo je skutočne dôležité. Je to kniha, ktorá nie je len o bullet journalingu, ale o tom, ako nájsť rovnováhu medzi produktivitou a pohodou a žiť život plný zmyslu a účelu. 


Čo si o Bullet journal myslíte vy? Používate ho? 
V budúcom článku vám o BUJO prezradím viac a ukážem aj fotky z knihy :) 

2 comments

  1. Pěkný článek. Nepoužívám, mám už léta svůj systém, který jsem dlouho pilovala a vyhovuje mi :)

    Smile Thess

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Metodu znám, ale já si spíš tvořím zpětně scrapbook alba ze vzpomínek. Kdybych to měla dělat aktuálně, tak bych se bála, že to nebudu stíhat :D Ale věřím, že v knížce člověk může najít spoustu inspirace.

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za komentár :)