Inšpiruj sa 2024: Seriálom

 



Dnes sa ozývam s inšpiráciami na moje obľúbené seriály. Niektoré mám rada iba aktuálne, ku niektorým sa stále vraciam. 

1. Tidying Up with Marie Kondo

O tomto seriály som na blogu už hovorila, no prečo ho nedať do výberu? Viac si o tom prečítajte v tomto článku


2. Letuška

Jednej letnej noci, keď som bola sama doma som si pustila tento komediálny thriller a takmer celú noc až do rána som sledovala jednu časť za druhou. Ešte som nevidela tak dramatický seriál, ktorý by človeka rozosmial a vystrašil zároveň. Tento koncept seriálu je veľmi zvláštny a netradičný, no mňa veľmi zaujal. Je urobený na motívy svetoznámeho románu od Chrisa Bohjaliana. The Flight Attendent má veľmi protichodné hodnotenia. Buď ten seriál milujete alebo ho nenávidíte. Podľa môjho názoru by ste si ho mali pozrieť a sami uznať, ku ktorej polovici sa prikláňate. 

Hlavnou postavou je letuška Cassie, "party žena", ktorá počas seriálu odhaľuje, čo sa za jej pitím skutočne skrýva. Cassie je väčšinu času opitá a ak nie je tak má silné abstinenčné príznaky, čo je hlavným charakteristickým prvkom tohto seriálu. Keď Cassie poruší pravidlá a ide na rande s klientom leteckej spoločnosti, ráno sa zobudí vedľa jeho mŕtvoly a nič nechápe. Aby sa vyhla zbytočným otázkam, podozreniu a zatknutiu, zametie za sebou stopy poslednej noci, no nad smrťou neznámeho muža neustále premýšľa, čo sa prenesie do formy dialógov, ktoré s ním má vo svojej hlave. Tie sa prelínajú s prítomnosťou, v ktorej Cassie, FBI a ďalší, riešia vraždu a s retrospektívami do detstva i blízkej minulosti. Okrem príbehu Cassie sa v seriály rieši aj ďalšia vedľajšia dejová línia, ktorá vytvára prostredie a zápletku pre druhú sériu. 


3. Panstvo Downton

V každom americkom seriály sa aspoň raz spomenul tento seriál. "Ide panstvo Dowton..." alebo "Nemôžeš mi prezradiť, čo bude v ďalšej časti Dowton Abbey...". A keďže som od prírody zvedavý človek, chcela som vedieť, prečo ho všetci tak milujú. No... už viem prečo. A presne preto ho milujem aj ja. Vďaka tomuto seriálu som konečne pochopila dejiny pred 1. svetovou vojnou, počas nej a po nej. Pomohlo mi to pochopiť, čo sa v spoločnosti dialo a neraz mi zapadli dieliky do seba. 

Jedna časť panstva Dowton trvá aj hodinu, no veľa postáv prináša pre seriál veľa podnetov na zápletky, ktoré sa odohrávajú v dvoch odvetviach. Jedným je služobníctvo a druhým príbeh šľachtickej rodiny Crawleových. Seriál začína v roku 1912 správou o potopení Titaniku a končí v roku 1925. Medzi týmito rokmi prejde Dowton mnohými premenami. Každý prežíva svoje lásky, úmrtia, intrigy, dedičstvá, hľadanieho samého seba, no 1. svetová vojna ich ovplyvní rovnako a privedie do Novej éry. (film)

4. Gilmore girls

"Rorry" a jej mama Lorelai sú klasikou. Myslím si, že dej netreba bližšie špecifikovať, no rada by som vám o ňom povedala z môjho pohľadu. 

Keď som bola malá, tomuto seriálu som nerozumela. Všetci rozprávali veľmi rýchlo, čo vo mne vyvolávalo pocit, že všetci hovoria rovnakým spôsobom, majú rovnaký humor a slovnú zásobu. Až počas prvého roku covidu, keď som už nemala čo robiť, čo pozerať som si pustila Gilmore girls a našla som v ňom zaľúbenie. Niektoré veci ma samozrejme štvú a zmenila by som ich, no celkovo seriál hodnotím pozitívne. Na jeseň a zimu je ideálny. 


5. Ako som spoznal vašu matku

Úžasný seriál o piatich hlavných postavách: Tedovi, Lilly, Marshallovi, Robin, Barneym. Na začiatku seriálu sa dozvedáme, že Ted rozpráva svojmu synovi a dcére príbeh o tom ako spoznal ich matku. 

6. Frasier

Je to menej známy seriál a keby ho nepozeral môj ocko, asi by som ho nikdy nespoznala. Pozeral ho ešte keď sme boli s bratom malí a nám sa takisto zapáčil. Je to komediálny seriál, plný sofistikovaného humoru, ktorý ukazuje, že aj bez oplzlých poznámok a plytkého humoru sa dá zabaviť. Okrem iného sa človek pri tomto seriály naučí veľa zaujímavých faktov. 

Hlavnou postavou je Frasier, ktorý sa presťahoval z Bostonu späť do rodného Seattlu, aby začal novú kariéru rádiového psychiatra. Každý deň poobede mu ľudia volajú, aby sa mu zverili so svojimi problémami. S technickými záležitosťami mu pomáha jeho produkčná Rose (ďalšia hlavná postava), milovníčka mužov a dobrého... Frasier vo voľnom čase trávi veľa času so svojim mladším bratom Nilesom, ktorý je tiež psychiatrom a ich otcom Martinom, bývalým policajtom, ktorý je presným opakom svojich synov. Po tom, čo ho postrelia sa musí aj so svojim psom Eddim presťahovať k Fraiserovi a začne sa o neho starať svojská fyzioterapeuta Daphe. Zatiaľ čo Martin je veľmi jednoduchý a praktický muž, Niles a Frasier vždy milovali umenie, literatúru a operu, drahé vína, dobré reštaurácie a večierky vysoko postavených ľudí. A práve to ich dostáva do väčšiny problémov. 

 


Ktorý seriál by ste odporúčili vy?

0 comments