Pre vyššie množstvo internetových pomôcok som článok rozdelila na dve časti, ku ktorým sa možno neskôr pridajú ďalšie diely. Interaktívne odkazy som prestriedala s "obyčajnými" návrhmi ako využiť iba prostredie MS Teams a Zoomu.
4. Whiteboard (biela tabuľa)
Mentimeter je švédska spoločnosť, ktorá vyvíja a udržuje rovnomennú aplikáciu slúžiacu na vytváranie prezentácií so spätnou väzbou v reálnom čase. Učiteľ vopred pripraví anketu v rôznorodom grafickom spracovaní a kedy mu to vyhovuje pošle svojim žiakom príslušný link. Účastníci sa môžu pripojiť k relácii prezentujúceho pomocou aplikácie v mobile alebo cez webovú stránku. Medzi funkcie, ktoré môžu účastníci používať so svojimi digitálnymi zariadeniami, patria písanie komentárov a otázok, ako aj vylepšovanie komentárov a otázok od ostatných („hlasovanie“). Systém zaznamenáva prieskum a graficky ho spracúva do určenej podoby akú si učiteľ predtým zvolil.
1. Komiksy na Storyboardthat.com a Pixton
Story board That je vytvorený pre rozvoj vo vzdelávacej, obchodnej a osobnej oblasti. Učitelia môžu pomocou ľahko ovládateľného systému naplánovať a vytvoriť časovú os, inštruktážne komiksy, pojmovú mapu komiksový príbeh, prostredníctvom ktorého odovzdajú svojim žiakom nové vedomosti, napríklad ako aktivizujúcu časť, hlavnú časť ale aj fixačnú časť vyučovacej hodiny. V motivačnej časti môžu komiksom prilákať pozornosť na menej lákavú učebnú látku alebo ich môžu postavy sprevádzať od začiatku až do konca a pomôcť im pochopiť ťažké súvislosti. Ak si systém predplatíte otvorí vám dvere k väčším možnostiam využitia. Aj v neplatenej verzii si však viete komiks vytvoriť a stiahnuť.
Ak sa vám nepozdáva dizajn môžete využiť pixton. Je veľmi podobný storyboardu, takže ho určite hravo zvládnete. Po prihlásení sa dostanete ponuku na vytvorenie si komiksového avatara, ktorý bude hlavnou postavou vašich komiksov. Neskôr si dokážete stvoriť aj nové postavy. Na tejto stránke dokážete upraviť nie len to ako sa postava tvári, či chodí alebo stojí, ale využitím funkcií jej dokážete vložiť do ruky predmety, striedať oblečenie, meniť počasie... nevýhodou je, že sa bez predplatenej verzie nedokážete dostať k obšírnejším pozadiam a nemôžete komiks ani uložiť, kým v storyboarde máte pozadia neobmedzené.
2. Smajlíky, rekacie a gify (pohyblivé obrázky)
Ako som už na začiatku načrtla, ak komunikujete prostredníctvom MS Teams alebo Zoom, máte možnosť využívať tzv. "chat", do ktorého sa dá písať počas učiteľovho prezentovania. Naša doktorka predškolskej pedagogiky v MS Teams často využíva možnosť zistiť od svojich študentov náladu, pocity a vyzýva nás k tomu, aby sme do chatu poslali smajlíka alebo pohyblivý obrázok vyjadrujúci ako sa máme, či sa nám prezentácia páčila a podobne.
Na online stretnutí eRkárov sme mali pracovať v dvojiciach. "Manažér" hovoru cez Zoom nás rozdelil do dvojíc. Počas spoločne strávenej hodiny sme sa mali zamýšľať nad otázkami viery a následne svoje odpovede pridávať do paddletu. V podstate je to taká digitálna tabuľa na webe – prázdna stránka, do ktorej môžete pridávať ľubovoľné súbory: odpovede na otázky, študijné materiály, pracovné listy, obrázky, videá, zvukové súbory, linky na webové stránky a k nim pripísať potrebné zadania. Výinimočnou funkciou paddletu je aj to, že si v ňom dokážete vytvoriť mapu Slovenska alebo aj celého sveta a pridávať na rôzne miesta špendlíky.
4. Whiteboard (biela tabuľa)
Každé stretnutie tímov má samostatnú tabuľu, na ktorej majú účastníci priestor na spoločné skicovanie ak to dovolí už vyššie spomínaný, "manažér" hovoru (tvorca skupiny v MS Teams a odkazu v Zoome). Účastníci môžu na chvíľu tiež prevziať ovládanie a využiť možnosti vložiť text alebo kresliť na "bielu tabuľu".
Dúfam, že vám môj článok pomohol a budete sa tešiť na dávku ďalších piatich nápadov na využitie digitálnych systémov v edukačnom procese.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Ďakujem za komentár...